Gå til innhold

Nå har jeg tatt hendene hennes UT av munnen og smokken INN sikkert 4000 ganger idag!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

åååeh, hun spytter ut sutten og stapper inn gjerne begge hendene...... KONSTANT :P

lille tøvsjura! skjønner hun ikke at hun fåkke låv? ;p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

smører på innimellom, men er jo max 5 gang pr døgn... og det virker jo ikke så lenge :P

hun blir helt salig akkurat i det jeg smører på :D

Skrevet

Hvorfor får hun ikke lov til å sutte på hendene da?

Skrevet

nei, det har jeg ikke prøvd i det siste.... sist vi prøvde det ble hun bare sinna!

ei venninne av meg lot gutten hennes sutte på fingrene når han var baby, han gjør det tidvis ennå... er 5 år, synes ikke det er så søtt;)

Skrevet

Min suttet på fingrene innimellom når han var helt baby, gjør det ikke så mye nå lenger, 9 mnd, hun er jo ikke så gammel, sikker nyskjerrig på fingrene sine, snart er det vel mest leker som går inn uansett!

Skrevet

Det er helt normalt og virkelig ikke noe man behøver å tvinge vekk, at de putter hendene i munnen! Du kommer til å oppleve at jenta di stapper hender, andres hender, leker, alt mulig i munnen fremover.. det er jo der sansene deres ligger. Jeg skjønner virkelig ikke at du ikke lar henne få gjøre det? det er et stadium de er i og som de kommer til å slutte med. jeg tror at om du hindrer henne i det varer dette stadiet bare lenger?

Man kan ikke holde på å ødelegge sanseutviklingen til babyen sin!!

Skrevet

Okei, jeg formulerte det litt feil. At hun putter handa i munnen er jo forsåvidt greit. Men så begynner hun å patte skikkelig på tommeln/pekefingeren, og det synes jeg ikke NOE om - så da tar jeg handa ut og sutten inn, og det har jeg gjort i hele dag!

Det var da svært så krass du anonyme skulle være, ødelegge sanseutviklingen du liksom. Haha.

Skrevet

Ikke meningen å være krass med ble bare litt sjokka.. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, hun har jo bare oppdaget hendene sine. Var det jeg mente med å hemme utviklinga.

Det er ikke gitt at de kommer til å suge på tommelen bare fordi de går igjennom oralstadiet:)

Skrevet

Tihi. Jaja, jeg skreiv jo egentlig litt feil i innlegget mitt så ;)

Nei, er vel ikke gitt at hun skal bli det... vet ikke hvorfor jeg har en fobi mot at hun skal bli en tommelsutter,hehe:D

Skrevet

Vi bruker votta før hun skal sove .... ellers klarer ikke å sovne...Hun tar votta av 100 ganger før hun sovner...

Skrevet

Hvorfor ialledager kan hun ikke spise på hendene sine???????????????Det er jo helt normalt å gnage på hendene? Om babyen ikke får lov til det må du jo binde dem da.....

Skrevet

Aha sutte på tommelen du mener..da er jeg enig med deg ja....Trodde du mente generelt å spise på hendene.

Skrevet

Hehe,jeg var også tommelsutter da jeg var lita (baby),men det gikk over uten problem:)Lillesnuupp er også slik nå,sutter ikke direkte-men hendene er der nesten hele tiden.Tar de knapt ut når han ruller.Var du på treff i dag?

Skrevet

hehe ;) ja, det er vel sjeldent man sutter til man blir stor uansett:P

ja, var på treff... masse folk!! 9-10stk tror jeg det var, koselig:) men hadde en anna avtale klokka 1 så satt ikke så lenge! du kom deg ikke avgårde?ble vel litt kort varsel..;)

Skrevet

Jo,jeg kom men litt sent...Du hadde sikkert gått da.Arti for Teodor og få se andre babyer tror jeg;)

Skrevet

Åh? Jeg gikk litt før 1 tror jeg, var du kommet da? Syns jeg husker det kom ei akkurat når jeg dro... nei det var kanskje ei anna:) Var så mange folk der, ikke greit å holde styr på.

Vi får møtes på årsfesten vi da hvis dere får årdnet barnevakt:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...