Gå til innhold

Strekk-merke over brystet...buuuu huuuuuu... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vaaknet i dag og der var det et kjempe-strekkmerke som gaar paa skraa nedover hele brystet paa en side... Trodde foerst jeg bare hadde ligget paa siden og det var merke etter noe...men det ser ut til at det er der for aa bli, ja...

Lurer paa om jeg burde proeve en slik strekkmerke-krem, men det er kanskje for sent naar det allerede har dukket opp. Hender det at de forsvinner av seg selv, eller er det kommet for aa bli? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

strekkmerker har nok som regel kommet for å bli. men husk at de vil blekne og syns veldig lite etterhvert da.

Du kan prøve strekkmerkekrem, men disse er forebyggende, ikke behandlende. Men du kan jo prøve å forebygge flere da.

Skrevet

Anbefaler Clarins Tonic Body Treatment Oil, det er en olje du smører på huden hver morgen, og den forebygger mot strekkmerker. Jeg bruker å blande den med bodylotion, så den blir litt lettere å smøre inn. Er jo verdt å forsøke å forebygge at flere dukker opp, ihvertfall. På flasken står det: "100 percent natural extracts and aromatic essential oils, "Tonic" Oil is particularly recommended to help firm skin's texture and tone. Ideal to help avoid the appearance of stretchmarks during pregnancy."

Skrevet

Eg har begge puppane mine dekka av strekkmerker eg, men dei kom på då eg gjekk på ungdomsskulen/vidaregåande. Plutseleg skulle eg visst ha store puppar, så dei sprengte jo alt av underhudsfeitt. Men dei viser ikkje så godt i dag altså - strekkmerke bleiknar jo med tida!! (Og eg får sannsynlegvis ikkje nye på puppane i alle fall i løpet av svangerskapet!) Men på magen? Vi får sjå. Svigermor har sendt mannen min ut for å kjøpe ein eller annan meksikansk vidunderkrem i dag, så frå 1. februar (då kjem mannen min heim) skal eg smøre meg kvar dag!!

Skrevet

hehe, jeg og har en "sol" på mine bryster etter mi 1 ;)

Gjør mg ingenting....fikk de for en veeeldig god grunn ;)

Skrevet

De vil blekne ja... de jeg fikk under fjortistida (etter å ha vokst både i bredde og høyde) vises bare hvis man studerer veldig nøye og nærme :) Men puppene mine er helt blålilla over det hele pga den voldsomme veksten i begynnelsen av svangerskapet :( Krysser fingrene for at de blir lysere etterhvert... men det er jo for en god sak :)

Skrevet

må være forsiktig med eteriske oljer når man er gravid.... lurt å finne ut hvilke oljer som er toksiske og ikke.. de som er toksiske skal man ikke bruke.. :)

Skrevet

beklager jeg så ikke at der stod at den kunne brukes på gravide :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...