Gå til innhold

November: Farlig å la babyen ligge på siden å sove?


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har kun fått beskjed om at datteren min ikke skal sove på magen.Hun sover også velig godt på siden,hun foretrekker det. kan eventuelt snu henne etter at hun har sovnet,jeg gjør det iblant. I forhold til å gulpe i søvne tror jeg ikke det er mer farlig å ligge på siden..om tulla mi gulper når hun ligger på rygg snur jeg henne straks til siden. Håper det var noe til hjelp for deg.. Vet ikke om det finnes noe dokumentasjon på dette,men der er min erfaring iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å la de sove på siden nei. Jeg legger min på siden siden han ikke vil sove på ryggen i senga. Det er forskjell på hvor mye på siden de legges da, og det å ligge på armen lenge er vel ikke så godt kanskje, men det er ikke sikkert de bryr seg heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk nestminsten for 7 år siden skulle man absolutt ikke la de ligge på ryggen! Husker jeg måtte støtte opp med puter sånn at han lå på siden hele natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg fikk beskjed om på sykehuset, var at når babyen lå på siden, måtte en passe på så de ikke rullet over på magen. Derfor anbefalte de at babyen ikke sov på siden. Helst på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 1989 døde det flest barn i krybbedød i norge...

da ble min bror født og mamma fikk dengang beskjed om å legge han på siden...... vet ikke om det er tilfeldig da,men er noe å tenke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde ikke det var farlig å la de ligge på siden, så lenge det ikke er noe fare for at de kan rulle over på magen. Jeg har lest en del i bøker, og har ikke sett at det frarådes noe sted. Minien min også ligger en del på siden, når han blir ammet på natten, og vi sovner begge to. Han sover veldig godt da, ja. Men du kan jo høre med hs for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...