Gå til innhold

Nokon som har tatt tog med barnevogn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal frå Oslo til Bergen i helga og skal ta tog. Har aldri tatt tog med barnevogn før, og ser for meg dørene på toget til bergen som veldig små og kronglete. Først trang dør, så inn i trang "gang" før ein kjem inn i sjølve togvogna. Går det an å koma seg inn med vogn? Nokon som veit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har somregel egne familievogner på langdistanse togene. Der er dørene større for å komme inn, i tillegg at vognene er mer tilrettelagt for barn. Ring NSB og bestill billett på familievogna.

Skrevet

Velg familievogna og prøv å få det fremste sete nærmest der du plasserer vogna. Slik at du kan holde litt oppsikt om barnet sover..

Skrevet

Trur nok me får billett der, bestilte på nett og då måtte me jo bestilla til mini også. Takk for tipset i all fall, tenkte ikkje over at dørene der sikkert var større enn i dei andre vognene

Skrevet

Ja bestill billett!

Så er kondoktørene veldig hjelpsomme med å få vogna ut og inn..

har tatt mye tog med tassen...

Skrevet

Jeg har tatt toget med vogn. Fant ut at det var sånne egne vogner til dette som de andre her skriver. Langt fremme eller langt bak. Bestill plass på disse og ta tak i konduktøren og be han vise vei.

Skrevet

Hei!

Som de andre sier her så er det en egen vogn som er tilpasset barnevogner ved at de har tatt ut noen seter. Jeg er ikke 100% sikker når jeg sier det er vogn 5, men tror faktisk det er det som er standard. Litt lurt å spørre om/vite på forhånd slik at man kommer seg på riktig vogn med en gang :D

Skrevet

Hei:)

Du kan bestille blilett med plassreservasjon til barnevogn. Da skal du få sete attmed egen plass til barnevogna.

Jeg gjør alltid dette når vi er ute å reiser. Funker greit det, og konduktørene er så hjelpsomme atte:)

Skrevet

Toget til Bergen har en egen ammekupé, og du får bare bestilt disse per telefon! I disse kupeene har man god plass og det fins flaskevarmer også. Du deler med en annen mamma/forelder. Familievogn er noe annet, der er det lekeplass og greier, masse snørrete småbarn og mye mas... Jeg ville tatt en telefon til nsb og gjort om på bestillinga. Se på www.nsb.no, det står om disse kupeene der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...