Gå til innhold

hvordan er deres planer får dåpen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal ha dåp får celine søndag 18 mars.. vi blir 25 stykker i selskapet og skal ha koldtbord som vi lager selv.. jeg er så heldig at hele familien min kommer fra østlandet to dager før dåpen får å hjelpe oss med mat, pynting og baking av kaker... det er kjempedeilig... sambo sin familie hjelper ikke til med noe, så det er godt jeg har min familie til hjelp..sendte ut invitasjoner i dag..

hva er deres planer???hvor skal dere kjøpe pynt og diverse..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dåp 18 mars her og:)

skal ha dåp i kirka der sambo er døpt, på hans hjemsted med festen på herredshuset ved siden av. har satt svigerinnene mine til å bake, svigermor har ansvar for blomster, onkel på sambos side skal lage mat, mamma ordner dåpskjole, lue og sko, tante på min side skal bake, søstern og resterende skal hjelpe med pynting:)

så her er alle engasjert og involvert:)

er ikke enig om menyen enda, jeg vil ha koldtbord og sambo vil ha suppe... så blir vel avgjort med tanke på pris tenker jeg:)

skal se etter lys på Løten lys, og har lurt på å kjøpe stempel på panduro og trykke på servietter:) kommer til å kjøpe hvite laken og bruke som duk, da papirduker revner så lett.... ellers må jeg innrømme at jeg er litt blank når det kommer til mer pynt og slik, så er bra jeg har mamma og svigermor til hjelp:D

Skrevet

Vi skal ha dåp 25. mars i en annen kirke enn vi hører til. Vi skal være hos mine foreldre etterpå, og vi blir (maks) 32 personer. Vi skal ha koldtbord (og kaker til kaffen) som foreldrene mine fikser. Tror vi gjør det nokså enkelt. Har ikke tenkt noe på pynting og sånn. Blir vel standard greier. Tror ikke jeg orker å gå igang med egenproduksjon av bordkort o.l.

Skrevet

Vi skal ha det nokså likt som Moniken, men vi skal ha navnefest og ikke dåp, men samværet etterpå er jo det samme! Jeg overlater nok pynting til svigermor siden det er der vi skal ha middagen etterpå. Tviler på at det blir noe fancy greier, men vi har endel pyntegreier igjen fra bryllupet så da bruker vi vel noe av det. Men ellers gjør vi nok ikke noe mer ut av det. Maten lager jeg sammen med familien som driver catering.

Skrevet

Har ikke bestemt oss for noe dato ennå. men det blir vel dåp i den lokale kirka her, er ikke den samme som lillegutt ble døpt i men pytt pytt.

Så blir det middag og kaffi på en sånn kafe/restaurant ting.

Helt enkelt og greit.

Med lillegutt leide vi lokaler og laga koldtbord selv. Alt for mye pes spør dere meg! hehe. måtte vaske opp å styre med alt selv, og det var travelt. Har ikke plass til å ha noe hjemme, så da blir det enklest slik. Tror vi kommer til å ta koldtbord, å så tar vi med kaker selv. Får noen gjester til å bake, og baker litt selv.

Skrevet

Vi døper nå på søndag i kirken 5min unna oss.

Bruker hvite duker på bordene og kjøpte hvite lys og gullstjerne til å ha på bordet på nille og servietter på glassmagasinet.

Svigermor tar med kjolen hun har brodert adas navn i fra Molde og tar med kransekake og lefser. Svigermor baker oxo en kake her, mamma baker to kaker og jeg baker marsipankake.. (tro til vestlandet - masse kake!!)

That's it.

Vi blir 24stykker...eller 27 om broren min ikke får barnevakt til barna sine...

Søsteren min skal synge en sang enten i kirken eller hjemme her, og jeg skal lese et dikt - om ikke gammeltanta mi vil deklamere det (hun kan alle dikt utenat!! hihi)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...