mam <3 Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Har ei jente på nesten 3 mnd. Har fullammet helt til nå, men de siste dagene er utdrivningsrefleksen blitt skikkelig treg. Har ikke vært noe problem før. Når jeg prøver å gi henne mat suger hun seg halvt ihjel og det kommer ingenting, og når den kommer stopper den fort igjen. Amminga går bra natt og morgen men rett til h... ettermiddag/kveld. Hva skal jeg gjøre? Vil så gjerne få til amminga!
knærten71 Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Er i samme båt og det startet med at jeg fikk mensen tilbake for ett par måneder siden. Jeg gikk til lege og fikk spray. Den hjalp en måneds tid og nå er det likedan. Jeg legger på varme kluter etter spray og pumper med elektrisk pumpe da han ikke vil ha pupp lengre. Når er jeg rett i mensen igjen og ene puppen vil ikke. Ifølge expat sitter det i hode og man må tenke på babyen sin, gode tanker osv. Dette fungerer ikke for meg, er terapeut selv og har brukt det mye på andre. Håper det virker for deg. Så du får prøve med nedstressende tanker, ha god tid, ha barnet hos deg, god drikke og virker det ikke så må du kanskje prøve sprayen. Den heter syntocinon. Søk ellers på forumet og se hva som er blitt gjort før Lykke til
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Dra til legen å få skrevet ut syntocinon nesespray :-)
Lille søtnos Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Det aller viktigste er å ikke stresse med det, prøve å ikke tenke for mye på det. Lett å si, ikke alltid lett å følge Fikk akkurat det samme problemet for noen uker siden da min jente var 3 mnd. Trodde ammingen gikk mot slutten. Så jeg gjorde følgende: drakk 1-2 kopper ammete hver dag i noen dager, tok en tur til min akupunktør som satt noen nåler for å hjelpe på melkeproduksjonen og vips - så sto melkespruten atter en gang. Ta tiden til hjelp. La barnet suge oftere enn vanlig for om mulig å øke produksjonen (samme som skjer ved økedøgn) Ikke gi opp, det ordner seg nok Lykke til med videre fullamming
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå