Gå til innhold

gravid uke 8, septemberbarn


tulla81

Anbefalte innlegg

Hei alle! Noen som er i samme uke som meg? Jeg er förstegangsfödende og usikker. Spurte min mor om hennes graviditeter, men hun hadde nesten ingen symptomer og alt var bare fint. Jeg er selv kvalm det meste av dagen, veldig trött(og jeg trener myye til vanlig) og jeg har mensensmerter.. disse bekymrer meg og jeg tenker hele tiden at nå kommer "tanta" snart.Har ikke hatt noe tegn til blödninger. Hvilke symptomer kommer för en evt spontanabort? Noen som vet? Vet at statistisk sett så er det större sjanse for at det går bra enn ikke, men når man först er blitt gravid så önsker man at det skal gå bra=) Har ingen matlyst, men tvinger i meg fisk og grönnsaker, og holder på alt heldigvis. Har også fått dilla på sitrus og jeg som eeelsker sjokolade klarer ikke tanken på det lengre.. Söttrangen er helt borte.. Noen sier at det er et tegn på at det blir en gutt, men alt sånn blir jo antagelser=) Håper å få noen råd fra dere her inne!! Ser det er en septemberklubb også her! Jeg har termin 11 i fölge denne kalkulatoren, men feilmargin på 14 dager om jeg har forstått rett?? Lykke til alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Hei :)

 

Velkommen til 1.termester..

Vi er mage som er i vårt første svangerskap, og jeg tror det er veldig naturlig å ha mange spørsmål. jeg stiller spørsmål og leser meg varm her på BIM.

 

Håper du finner deg til rette og at alt går bra med deg og det lille livet i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei celene=)

 

Takk for varme ord! Jeg ser vi har termin ganske närme(jeg har 11 sept) og samme alder(26)=) Er spennende tid dette og er godt å ha dette forumet hvor vi kan dele erfaringer på godt og vondt. Önsker deg masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Supert og så hyggelig med ei i samme situasjon.. om du vil må du bare skrive til meg på profilen min eller her..

veldig hyggelig å ha noen å dele erfaringer med, er en tøff tid vi skal/ er inn i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

jeg er i uke 9.termin 5 sept.Skal ha nr 4 (6 år siden sist)Er også usikker på endel ting.jeg har gått og hatt en slags verk nederst i magen de siste dagene.Er det livmoren som strekker seg eller?Er dette normalt.Husker ikke fra sist gang.Kan trøste deg med at jeg også er kvalm og trøtt.Brekker meg mange ganger for dagen.Klarer ikke å lage middag.Har kjøpt luktfri shampo og dusjsåpe,min mann får ikke bruke deodorant,kjøleskapet lukter ekkelt...osv.Ganske slitsomt med andre ord!!Håper det gir seg snart.Heldigvis her inne er det lov å beklage seg litt...Synes litt synd på meg selv for tiden.Snufs snufs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

jeg er førstegangs jeg også, men er litt usikker på hvor langt jeg er på vei enda(har ikke vært hos legen) men anntar at jeg er i uke6-8 ca.

Jeg har samme symptomer som deg; Jeg og har den "murre" følelsen i magen, og må innrømme at jeg flere ganger går på do bare for og se om TR er kommet. jeg har litt ekkel følelse i underlivet, akkurat som om det trykker på (typisk mens symptom) men ellers så har jeg hverken morgen kvlame, el noe av det "vanlige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei

Eg og venta en september baby. Er 2svangerskap, og ikkje så veldig lenge sidn sist. snuppa e nettop fylt 1 år:)

Men d e utrolig kor fort en glømme asså..føles som d e mange år sidn sist eg va gravid.

E i uke 7+1 no, så nettop begynt på min 8'ende uke!

 

Foreløbig termin ca 12september..men skal til legen på tirsdag, får sikkert vite mer då

 

Lykke til videre meg den lille spiren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er også førstegangs, i uke 9 (termin 1.september), nysgjerrig på alt som skjer nå, og veeeldig trøtt hele tiden (uten at det betyr at jeg får sove noe særlig, dessverre..) Har ikke særlig mange andre symtomer, annet enn ømme bryst nå og da, og små stikk i livmoren ("voksesmerter"..?)

Ønsker alle masse lykke til, og tusen takk for alle koselige og oppmuntrende innlegg!! Godt å vite at vi har et sted vi kan stille alle mulige rare spørsmål og likevel bli tatt på alvor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spiren i magen. Dette er mitt 3. svangerskap - uke 6, men synes alltid det er mye jeg lurer på selv om jeg skulle være veteran. Hvert svangerskap er jo forskjellig. I 1. svangerskap fikk jeg mens-smerter og litt begynnende mørk-utflod i uke 8 (slik min mens bruker å starte), og da trodde jeg det ville ende med spontanabort. Men dette varte bare i noen dager, og så var mens-symptomene borte. Vi fikk en stor flott gutt en uke etter termin.

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med førsteman fikk jeg tidlig lyst på sitrus og svært lite lyst på sjokolade (er egentlig veldig glad i sjokolade.) men det var ei jente jeg bar på da..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! jeg har også termin i september. Rundt 20. Er 6+3 i dag:) matlysten her er også fraværende. Magen krangler og må tvinge i meg mat hvis det er før kl 1800. Tisser hele tiden og murringene er her ja! førstegangs jeg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...