Gå til innhold

Hvilken type middagsglass slår an hos dere?


Sanna&Simen

Anbefalte innlegg

Simen vil foreløpig ikke ha. Bare spytter det rett ut igjen. Har prøvd mormors lapskaus og noe rotfrukt opplegg... Ingenting som smaker noe særlig. Skal prøve å lage selv etterhvert. Fiskeboller og gulrot kanskje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snuppa mi er heller ikke særlig begeistret for mat på glass, men det jeg lager her hjemme går stort sett ned på høykant. Det første jeg lagde var søtpotetmos med mm, det synes hun er veldig godt. Vanlig potet og gulrot most sammen er også nam nam. Igår kokte jeg en boks med mais og moste med stavmikser, tenkte hun skulle få smake på det i dag. :o)

 

Jeg er ingen "husmor" og ikke kjent for å lage mye mat. Men jeg har funnet ut at det er faktisk veldig enkelt å lage barnematen selv, og det virker absolutt som om snuppa setter pris på det! Lag mye på en gang og frys det ned i små porsjoner i fryseposer. Så er det bare å ta opp en og en porsjon. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips:) Skal prøve meg litt fram jeg også. Han har egentlig vært veldig skeptisk til fast føde. Tok ganske lang tid før han aksepterte grøt.

Fruktpurre er godt da, men vil jo gjerne at han får noe "skikkelig" mat og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaker med kylling er vel det som har slått best an til nå..

 

Må og bli flink til å lage mat selv, jeg som fikk stavmixer til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin smakte sin første middag i dag. Mormors lapskaus. Likte ikke første skjeen, men etter den bare gapte han. Fikk det ikke i han fort nok. Sto på glasset at en skulle begynne med 1/3del av glasset, men Benjamin ble nesten sist da jeg sluttet, så en time etterpå var det en stor porsjon grøt slukt. Gjør det noe om jeg gir han mer enn 1/3del av glasset?

Kan vi gi fiskeprodukter før de er 1 år da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt av en venninne å gi henne HIPP med potet, mais og kalkun og det går ned på høykant her... Hun er også glad i HIPP med gulrot, mais og kalvekjøtt... Nestle bare griner hun på nesen av og nekter å smake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her går det bare i hipp. eneste han vil ha.

nestle brekker han seg av. vil ikke ha potet og gulerot heller. ganske vrang ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, lam i grønnsaker gaper han av, men ikke mere enn 1/3 glass da :) Fornøyd jeg. Likte ikke middag for en uke siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gitt henne middagsglasset potetmos med grønnsaker, og hun er helt vill etter det! Hun får et halvt glass, men vil veldig gjerne ha mer! Poteter, gulrot og pastinakk er ingrediensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pernille mest glad i grøt enda,men smakt litt middag.Lager maten selv.Fryser bort glass med passe mengde.

Bruker potet,grønnsaker,fik/kjøtt/kylling og litt krydder

førstemann var veldig glad i det.Håper hun blir det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går absolutt alt ned. Glad i mat gutten min:) Begynte med forskjellige pureer, men nå får han lam, kylling, lapskaus etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...