Gå til innhold

11,5 mnd Ammer ihvertfall 5 ganger pr dag og i tillegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

1-2 ganger pr natt hun spiser no gjerne en skive en youghurt og middag i tillegg...

hvor ofte ammer dere..hun vil ikke slutte med puppen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun bør få mere mat og kutt ut nattammingen. den har hun ikke gått av. hun trenger ca 12 timer sammenhengende søvn.

Skrevet

Snuppa på 11 mnd får også pupp fem ganger i døgnet i tillegg til fire måltider mat. Vi har slutta med nattapuppen.

Var litt vanskelig å skjønne helt hva du mente ovenfor...men gir du henne brødskive på natten?

Skrevet

Vi ammer mye enda, tipper 8-10 måltider i døgnet. Han spiser relativt lite mat, 1-2 porsjoner grøt, samt litt banan og potet. Vår er 9,5 mnd.

Pst, det med nattmåltider og hvorvidt barna trenger 12 timer sammenhengende søvn er jo omdiskutert, og jeg kan ikke forstå at 1-2 nattmåltider skal påvirke barns ve og vel. Tvert om, for mange er dette en fin måte å få opprettholde produksjonen og få i barna mm når de har blitt såpass store.

Skrevet

11,5 mnd. her også.

her ammes kun 4 ganger i døgnet og 4 måltider emd fast føde, der jeg synes hun spiser godt.

Kutett ut bryst ved lunsj, hadde aldri trodd det skulle gå ettersom hun var veldig giro på bryst . Men det gikk.

Vi tok nattavvenning når hun var 10 mnd. sover hele natten nå uten mat, deilig å få igjen natten sin.

Tror vel jeg kunn ha kutett ut ett brystmåltid til men vil vente til vi innfører fisk, melk og sitrusfrukter.

Hvis det er alt hun spsier i løpet av en dag som du skriver synes jeg du skulle prøve å gi mer fast føde. Hun er jo veldig aktiv din også og trenger mer skikkelig mat.

Skrevet

Tull og tøys! Hvilke fakta baserer du slik synsing på???

Skrevet

ja men hun vil ikke ha..

Noen dager spiser hun

to skiver med leverpostei og smør

youhurt 195 gr

middag

men det er ikke lett å få i henne alltid og hun hyler etter puppen.

Å nei gir ike skive på natten..hehe skulle tatt seg ut..

har fra 7-9 mnd ikke fått i henne noe mat bare pupp så det er blitt bedre da men hun nærmer seg jo 1 år og jeg bare lurte litt på dere andre og amming ;0)

Hun legger fint på seg og er no 10 kilo så det er jo greit.. kvikk og rask ;0)

Skrevet

i tillegg ammer hun masse masse....

Skrevet

Gutten min på 11 mnd får pupp om morningen før vi står opp. Han har trappet ned gradvis selv, etter vi begynte med fast føde ved 6mnd alder. Får ikke noe om natten, men sover ikke alltid sammenhengende 12 timer.

Skrevet

Da er hun vel rett og slett ikke klar for mat enda ;) Pupp og kos dere :) - Når hun er klar for vanlig mat, spiser hun nok.

AT de BØR sove 12 timer i strekk, kan du vel ta med en klype salt! For det er ikke skadelig at hun får pupp om natta!! Amm henne om natten så lenge du orker du!

Ikke stress med maten, så lenge hun legger på seg og er frisk.

Vi fullamma omtrent til snuppa var 9.5 mnd, og plutselig begynte hun å spise grøt, middag og frukt!

Skrevet

takk for svar ;0)

skulle ønske hun spiste mer men det kommer vel med tiden..hehe får vi håpe ;)

Skrevet

jeg fikk pupp i 2,5 år jeg. Hele første året var kun pupp og såvidt noen smaker på yoghurt! så lenge hun legger på seg og er blid og fornøyd ville jeg ikke stresset. mamma prøvde å kutte puppen da jeg var 2, men da fikk jeg utslett over hele meg, så hun måtte vente 6 mnd til :)

Skrevet

Hei! Det er mange barn som foretrekker pupp fremfor annen mat, selv om de nærmer seg året. Synes et høres ut som jenta di får i seg ganske bra med mat, jeg. Eldstegutten min holdt også på slik, og hs sa at det viktigste er at de får i seg nok jern. Jeg ga ham derfor jerberiket grøt som jeg blandet litt med yoghurt, slik at han ville ha det. I tillegg ga jeg grovt brød.

Så lenge hun er sunn og frisk har hun det sikkert strålende. Kos deg med ammingen så lenge du bare kan:-)

Skrevet

takk for svar Aga:-)

det var ett deilig svar for hjerte mitt..hehe

takk så masse

er ike bare bare dette når barna er skikklige puppeigler ;0)

Skrevet

Her ammer vi også en til to ganger på natta og like mye som dere på dag(10 mnd). Nattamming er ikke farlig på noen måte så lenge du synes det er ok. Og det er BRA å amme henne når hun vil ha på dagen også, hvis du synes hun spiser lite annen mat, så gi henne vanlig mat først og pupp etterpå kanskje. Og hvis du trives med det så er det jo fint for henne å amme lenge enda.

Skrevet

Jeg tror ikke du skal bekymre deg jeg! La henne smake mye forskjellig, så blir hun mer klar for annen mat etterhvert. Førstemann her var en puppegutt som spiste lite annen mat, husker at det særlig var slitsomt hvis andre begynte å mase om at han måtte få"skikkelig mat" i seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...