Gå til innhold

Skarpe lyder skadelig??

Mamma til M07 & M09

Anbefalte innlegg

Lurer på om skarpe og høye lyder er skadelig for forstert.? noen som vet?

Har vært sykemeldt siden jeg fant ut at eg er gravid, pga kvalme, men skal begynne på jobb igjen på mandag.

Er utsatt for høye lyder, støv og dårlige hygiene forhold, Lydene for min del, er bare å bruke hørselsvern, men vil ikke utsette det lille nurket mitt for noe som kan skade det.

Håper på å få svar.

Fortsetter under...

Hei...

Det lurte jeg også lenge på... Har spurt masse forskjellige leger og jordmødre, men de sier alle sammen at det ikke er noe å tenke på. Selv jobber jeg i forsvaret og det blir mye skyting med forskjellige våpen av forskjellig styrke. Jeg holder meg unna det som gir trykk, men utenom det er det ingen problemer med smell.. Alt er ihvertfall supert med magen min og nå er jeg i uke 26, så ikke bekymr deg for det du!!!

• 2 uker senere...

hei! jeg vil bare si at jeg ble tatt ut av arbeid i uke 20 pga støy på jobb. jobbe i industrien,men en del høye lyder!! bedriftslege kontaktet meg og anbefalte meg å slutte å jobbe. ho sa at de høye dype lydene kune ha innvirkning på fosterets hørsel(at ungen kunne ble hørselsskadet) og ved tanke på "trivsel" for fosteret. man legen sa også at det var ikke bevist å mye høy støy som kunne skade men ho mente det vasr bedre å være fore var.

jeg ble defor tatt ut av aarbeid og får svangerskapspenger,siden arb.plass ikke kunne tilrettelegge bedre! jeg syns du bør prate me bedriftslegen din. min egen lege/jordmor viste ikke noe om dette her,men tror bedriftsleger har litt mer peilling når det gjelder slikt som dette..

ps, hørselen blir "laget" den siste halvdelen av svangerskapet så bed.legen min mente uke 20 var rette tiden å begynne å tenke på dette her..

Takker så mye for svar. :)

Er veldig bekymret for akkurat den detaljen om at ungen kan bli hørselsskadet. Snakket såvidt med bedriftslegen, og hun forsto meg litt. kan ikke akkurat ta på fosteret et hørselsværn...

Er 15 uker i morgen, så fosteret hører jo ikke enda, men håper på å bli satt på svangerskapspenger rundt uke 20.

magen vil jo komme litt i veien etter hvert og. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...