MaMmA-Mø Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 hei..lurer litt på om man kan gi all slags frukt til babyen?? vet d er mest vanlig med eple og banan...men kan man gi kiwi,melon,pære,druer(uten skall og moset selvf.) osv....??? og hva bruker dere gi?? katti kan man begynne og gi frukt? vil at min jente skal bli gla i å spise frukt og grønt...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Kan begynne ved 4-6 mnd. Banan og avokado er vel det som er best å begynne med. melon, pære og drue må vel være greit? Kiwi er jeg litt usikker på, blir ikke den litt 'skarp'? Sitrusfrukter skal de vel hvertfall ikke ha første året. Gulrot kan du jo begynne med tidlig. Vil gjerne ha noen flere tips selv!
frøken~synge~vil Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Banan er faktisk ganske hardt for magen selv om de fleste ser på det som veldig mildt. Ville venta litt med banan og heller begynt med avokado, og litt eple kanskje?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Jeg tror man kan gi barna det meste egentlig. Kjøpte Baby safe feeder hos barn og utstyr for litt siden og den er utrolig kjekk. Det er et nett hvor du kan legge frukt nedi også skrur man på et godt "håndtak" som er lett å holde i. Så slipper man å mose og samtidig ikke bekymre seg for kvelning!!! Jenta mi elsker den og smatter i vei!
litengutt+2_spirer i magen Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 tror de kan få alt jeg bare biter og konsistens er tilpasset. Anbefales vel å begynne når man begynner med annen mat - ved 6 mnd. ser noen fraråder sitrusfrukt - i heftet mat for spedbarn anbefales appelsinjuice så det bør vel også være greit.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Sitrusfrukt kan være allergi fremkallende.. kiwi renes som sitrus frukt! Jeg er allergisk mot kiwi, mneingen andre sitrusfrukter! Her skal hvertfall ikke tassen få appelsin før han blir 1år... kiwi skal jeg ikke gi han før han kan snakke.. 3-5årsalderen kanskje.. bare hvis han gir tegn på at han vil ha det.. Klør og hovner opp i hals svelg tunge og lepper ...
Luni og go'gutten =) Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 Jeg har laget eplemos og pærepure (skreller, deler i biter og koker 10-15 min), lillegutt elsker det ) Jeg ga han banan en gang, og da var bæsjen hans svart, så jeg venter litt lenger med å gi det )
321 Skrevet 23. januar 2007 #9 Skrevet 23. januar 2007 hvor gamle var barna deres når dere startet å gi frukten?
rødt&blått Skrevet 23. januar 2007 #10 Skrevet 23. januar 2007 Det jeg har gjort noen ganger, er å kjøpe hermetisk frukt og mose dette med stavmixer'n.. Putter det i isbit-beger eller ispinne-former (alt etter hvor stort barnet er) og fryser. -Kjekt istedenfor å kjøpe frutti-beger. Baby safe feeder har jeg og kjøpt, men snuppa var mer intressert i å ha håndtaket i munnen!!
MaMmA-Mø Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 23. januar 2007 er d et nettsted som selger baby safe feeder?
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 23. januar 2007 #12 Skrevet 23. januar 2007 http://loevebarna.skryt.no/lovebarnas_hovedside/hostvinter/nyheter/babysafefeeder2-pakningmedtoek Vi kjøpte her. Rask levering uten fraktkostnad på varer under 200kr (hvis jeg ikke husker feil).
Bonusmamma13 Skrevet 23. januar 2007 #13 Skrevet 23. januar 2007 Den hermetiske frukten, ligger ikke den i sukkerlake? Er det såfall bare å skylle den først da?
meg & to små vampyrer Skrevet 23. januar 2007 #14 Skrevet 23. januar 2007 Tror en del av den hermetiske frukten ligger i sukkerlake. Ananas på boks er vel som regel uten tilsatt sukker. Ellers er jo fersk mango godt å mose eller ha i baby safe feeder. Eller epler og pærer kokt og most som foreslått over her...? Vi har gitt lille vampyr smaksprøver på eplemos (kjøpte den økologiske uten tilsatt sukker fra hipp), sviskesaft og mango. Fikk et par ts av mosen og saften og smakte mango i slik baby safe feeder. Mangoen førte forøvrig til et voldsomt smil, he he:)
blittmamma-)30.03.6:) Skrevet 23. januar 2007 #15 Skrevet 23. januar 2007 har en sånn baby safe ....hvis noen vil ha den kan jeg godt sende den i posten eller noe...jenta mi ville ikke bruke den nemmelig...åsså var jeg selvsagt så smart at jeg kjøpte den store pakken...hehe
meg & to små vampyrer Skrevet 23. januar 2007 #16 Skrevet 23. januar 2007 I Bergen selger de den babysafe feederen på simobutikken på Nordnes forresten om noen lurte på hvor man fikk tak i den her i (sentrum av ) byen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå