Gå til innhold

Kan far og mor ha perm samtidig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før var de strenge på det men noen sier at de har lempet på reglene i år. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke samtidig desverre. (bortsett fra to uker uten lønn rett etter fødselen)

Skrevet

Så dumt Særlig rett rundt ferietid. Synes jeg har lest om fedre som tar sin permisjon som en fredag hver uke i stedenfor sammenhengende. Da blir det jo samtidig som mor.

Skrevet

Var på møte med jobben forrige uke og fikk en forklaring på det med permisjon, merkelige greier..

Men Max ble jo født etter 1. juli i fjor så derfor har sambo en uke ekstra, da 6 uker pappaperm. Disse kan han ta ut før jeg er ferdig i min perm, hvordan han tar de ut er opp til han (kan ta en uke her og en uke der), men om han tar ut noe før min perm er over MÅ han ta ut alle ukene før jeg begynner å jobbe igjen. Min permisjon blir da forlenget med seks uker (som er hans perm), MEN da får ikke jeg lønn de 6 ukene.

ELLER, han må begynne sin permisjon den dagen jeg begynner å jobbe igjen og ta alle ukene i strekk, men da får han kun 80% lønn, siden jeg har valgt ett år med 80% lønn. Men han får 80% av sin egen lønn, ikke samme som meg.

ELLER, dette kan ikke vi gjøre da, men om vi hadde visst om det på forhånd, for vi snakket litt om tidskonto, så kunne vi avtalt dette, men det må avtales før man går ut i fødselspermisjon.

Alt er så firkanta!!!!

Skrevet

Det er fullt mulig, men begge kan ikke få betalt denne dagen. I enkelte tilfeller er det vel mulig at mor kan ha rett til graderte fødselspenger. Hos oss skal pappan være hjemme på fredager, og da blir min permisjon forlenget tilsvarende dager. (jeg har ingen jobb å gå tilbake til)

Skrevet

Er det tungtveiende årsaker som ligger til grunn kan fars permisjon overføres til mor. Medisinske årsaker etc.

Skrevet

Himla dette var mye å sette seg inn i. Jeg har heller ikke jobb å gå til nemlig men skal jo selvsagt søke.

Takk for svar

Skrevet

Pappan her fikk innvilga tidskonto uten å ha avtalt dette før permisjonen... Kanskje er de bare veldig greie her i kommunen ???

Skrevet

Ved flerbarnsfødsler kan far ta 5 uker (100% lønn) eller 7 uker (80% lønn) samtidig med mor.

Tidskonto går som regel greit å avtale i etterkant, er jo strengt tatt bare en avtale mellom far og arbeidsgiver. Penger utbetalt fra NAV er jo det samme uansett.

Skrevet

Hei

jeg ble arbeidsledig 10 uker før terminen og tok derfor ferie mens min mann hadde sine 5 uker permisjon. dette er en måte å gjøre det på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...