Gå til innhold

ikke lett å finne en dato for dåp...


marguritten

Anbefalte innlegg

jeg skal til norge å døpe elisa.

har fått en lang liste over kirker og datoer for når vi kan døpe.

den eneste datoen som hele familien kan komme (min danske og norske) er den 25 mars...men den datoen er det innsamling i kirka....og ikke noe dåp....

 

så nå har vi snakket med presten om å døpe på lørdag 24.

presten sa at det var helt i orden,men han måtte jo snakke med "resten av kirkegjengen"...

 

off...blir gal av å aldri få et klart svar....føler at jeg har ringt og ringt...til "gud og hver mann"

 

 

men det blir jo morsomt hvis det bare blir meg og hele min familie som får hele kirken for oss selv,den 24 :)

så nå krysser vi fingrene for at vi får døpe lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. ikke enkelt det der, får håpe det ordner seg da :) Tror ikke vi skal ha dåp før første helga i mai så vi har heldigvis god tid enda.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hatt en del styr med det der, siden jeg har masse familie som skal kommer fra østlandet... men vi falt til slutt på søndag 18 mars kl 12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krysser fingrene for deg ja, blir litt stas bare med dere da!

 

blir sprø av dette datostyret, satt med bare to datoer, da det viste seg å bare være gudstjeneste hver 4 uke oppi ingenmannsland der dåpen skal være:)

 

og den ene er midt i påska... så jeg ga opp å få det til å passe for alle(er kun ett sett besteforeldre som bor der, resten av oss må reise litt) så jeg valgte til slutt en dato og sa at sånn er det bare. ble 18 mars på oss og:)

 

så nå håper ejg bare at alle kan komme og at ikke ene fadderen finner det for godt å føde midt i hele suppa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske komisk, Nordkvinne. For oss var det eneste som passet den 25. men det var plutselig veldig vanskelig. Var visst ingen som hadde dåp den dagen. Prøvde to forskjellige kirker før jeg endelig fikk napp hos den tredje jeg prøvde. Så vi får ikke døpe i kirken vi sogner til, men det får heller være. Sprøtt at det skulle være så vanskelig akkurat den dagen.

 

Håper dere får døpt på lørdagen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det ordna seg no då!! At dåkke får lørdagen :-). her i gården bestemte eg meg til slutt for at vi ikkje skulle til ta tusen hensyn, for då finne vi aldri en søndag som e perfekt for alle (en del har lang vei å reise, og ville ha det i påska, andre igjen ville ha påska til andre ting). Blir 18.mars :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...