Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Hva spiser 1 åringen deres? Hvor mange maåltid og hva spiser han/hun til hvert måltid?
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Håper flere svarer jeg, da jeg jakter på tips til hvordan jeg skal legge opp dagen til frøkna Kl. 8: ca. 100 ml H-melk, to små biter med 7-korn brød m/prim. Vann Kl.11: Fullkornsgrøt m/eple av ca 120 ml vann. Litt fruktmos. Vann. Sviske Kl. 14.30: Middag. Veldig varierende. Spiser stort sett et 6-mnd middagsglass (spiser nesten ikke hjemmelaget, bare litt av 8-mnd, veldig vanskelig!). Litt frukt. Vann. Sviske. Ca. 60 - 120 ml H-melk. Kl. 17.30: Havregrøt av ca. 180 ml vann. Litt fruktmos. Vann. Sviske Kl. 19.00: Ca. 150-200 ml mme. (I perioder myyye mindre) Spiser sjelden (egentlig aldri) mellom måltidene. I så fall tar ut en liten bit av en kjeks, brød eller lignende. Drikker kun vann.
*Magic* Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Det lurer jeg på også. Sliter med matnekt om dagen, så da er det ikke så greit. Inntil nylig så var det i allefall slik her i huset: Frokost: Grøt av 160 ml vann + 180 ml mme Lunch: Ca. 1 skive grovbrød med varierende pålegg Middag: Et helt glass eller hjemmelaget tilsvarende mengde+frukt Kvelds: Grøt av 160 ml vann + 180 ml mme
lifa og Eline Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Hei hun vår mangler akkurat 2 uker på ett år men velger å svare allikevel. ca. kl.8 Morgenpupp cakl. 9 Frokost 1 skive brød m. skorper+ pupp ca kl.12 Lunsj 1 skive brød m. skorper Ca. kl. 16 hjemmelaget middag 1,9 dl. eller kjøpe glass samme mengde + pupp ca. kl. 18.45 grøt av 1,7-2 dl vann + frukt.+pupp Får innimellom litt frukt mellom måltidene eller til og vann å drikke til måltider.
~turbogutten og lillebror~ Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Gutten min spiser Frokost: 2-3 brødskiver med variert pålegg.. (prim, leverpostei, ost, smøreoster, sylte. Han liker det meste) Drikker melk og vann. Lunch: enten en porsjon med grøt (12 mnd) eller brødskiver + frukt! Drikker vann Middag: Det meste som vi spiser! Han liker ikke glassmat, bare hjemmelaget og helst poteter! Drikker vann. Kvelds: 2-3 brødskiver igjen! Drikker melk og vann! Dikker vann mellom måltidene og spiser litt frukt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå