Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Har en her hjemme med 39.5 i feber, spiser dårlig, bør jeg kontakte lege??
Aga:-) Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Når jeg er bekymret, ringer jeg til legevakta og snakker med dem. De er gode til å gi råd og vurdere, hvert fall etter min erfaring. Vet at ikke alle deler den erfaringen, men du kan vel prøve? God bedring:-)
yasmina Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Hvor gammel er han ? første dag med feber ? drikker han ? Her pleier vi å kontakte ved over 40 grader og/eller på 3. dag med feber. Har du gitt ham febernedsettende ? Hadde gjort det hvis du ikke allerede har .
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Ringer nesten med en gang jeg.. Blir så redd når det er noe feil med barna.. Opplevde jo at eldste hadde hjernehinnebetennelse en gang, da dro jeg til 4 forskjellige leger på 3 dager, før det ble tatt på alvor. Hadde jeg ikke gjort det, så hadde jo ikke han levd i dag...
Blomman Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 jeg kontakter lege når jeg er usikker- men venter til det er evt nedsatt allmenntilstand, feber over flere dager-eller som i dag veldig tett i pusten- ringte og i går for å øke dosen md medisin- da følte jg ikke behov for at legen skulle se- idag er han mye tyngre i pusten-fikk en voldsom hostekule og hev etter pusten- da fikk vi komme med en gang. Han har astma sier legen... hatt endel episoder med tett pust siste månedene. og blir han dårligere enn nå må han legges inn.... men jg ser altså mest på allmenntilstand og hvordan barnet har det. Høy feber behøver ikke bety så mye i seg selv... følger og med på våte bleier... bør ha 4-6 våte bleier i døgnet...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Han er 8 mnd i dag, det er første dag med feber! Prøvd å få i han litt mat men bare spytter det ut igjen! Har prøvd med vann og Nestle baby gulerot juice men vil ikke ha det. Han hoster og hoster så han brekker seg! Har gitt Paracet x2
yasmina Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 Hvis feberen ikke går ned med paracet hadde jeg ringt legevakten. Bedre med en gang formye enn en for lite !! God bedring til gutten din !!
Rut Bram Skrevet 23. januar 2007 #9 Skrevet 23. januar 2007 Min "hovedregel" er høy feber (mer enn 39) i tre dager. Ellers selvfølgelig hvis hun blir så dårlig at vi ikke får kontakt eller vi ikke får i henne væske og hun blir dehydrert (har aldri skjedd heldigvis...).
Blomman Skrevet 23. januar 2007 #12 Skrevet 23. januar 2007 Tenkte bare at da er det ofte letter å lure i dem litt væske i ny og ned da når man ammer... men hvis ikke barnet ditt er veldig gira på mat el drikke så gi bare litt drikke(noen ml) litt nå og da så blir ikke babyen dehydrert. God bedring i allefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå