Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Han er 5 mnd, men beveger seg så lite. Legger jeg han på ryggen, så ligger han på samme sted til jeg tar han opp. Han har heller ikke funnet føttene sine enda. Han er en stor gutt. Jeg har tenkt at han bare er litt sent ute, men etter å ha lest et innlegge her inne om kiss så ble jeg så bekymret. Han har nemlig skjevt hodet også. Helsesøster har ikke sagt noe om det. Bare at jeg skal legge han minst mulig på ryggen. Hun sa at da vil hodet gradvis bli rundere. Noen som berolige meg å si at dette ikk er unormalt i 5 mnd alder?
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Jeg ville krevet å komme til fysioterapeut. Det fikk vi allerede fra snuppa var 2 mnd fordi hun skulle sjekkes for skjev nakke (noe som hun ikke har). Ellers så må jeg si at det er stor forskjell på de små. Noen er tidlig ute og andre ikke. Har en venninne med like gammel baby som jenta vår (5 mnd), og hun snur seg heller ikke enda. Jenta vår er veldig aktiv, mens hennes bare ligger å pludrer og ser opp i taket. Begge deler er normalt. Men for at dere skal føle dere litt berygget så ville jeg oppsøkt fysio.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 min ville heller ikke bevege på seg så mye d han var 5mndr.. hadde også skjvt hode.. ikke kiss.. Veit ikke om det er normalt, men min var mer opptatt av og følge med på andre ting enn å ligge å sprelle og rullle på gulvet.. Føttene sine fant han vel da han var ca5mndr tror jeg.. rulla mage-rygg 6mndr og rygg-mage 7mndr.. Bare legg han ofte på magen.. uannsett hvor lite mye han ligger der så er det bedre enn ingenting.. Kommer nok skal du se.. Prøv å ligg på teppe med han og ta tottlottene opp til ansiktet hans elleer så langt det går.. Så finner han nok ut av det
mammasgojente Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Hei du, jenta mi er 6mnd drøyt nå. Hun har hatt KISS og ble friskmeldt i dag faktisk... Hvilke andre symptomer vil du si at han da evt har? Vesla her gulpet mye, kunne ikke løfte bena mot mage når ligger på rygg, kunne ikke legge ned hodet når hun lå på magen, og tiltet hodet til høyre hele tiden... Hun lå formet som en c både på stellebordet og i senga, samt at hun lå i den typiske KISS stillingen rett ut på ryggen med hodet bøyd bakover mot bena... Jeg tror det er veldig individuelt hva de kan nå, men Emma har akkurat oppdaget tærna sine og jeg tror det er ganske vanlig at de ikke kan ta tak i dem når de er 5 mnd... Men når det gjelder å legge han på magen så er det faktisk utrolig viktig for at han skal bygge opp muskler så han kan bevege seg... med vesla her har det vært avgjørende for at hun i dag ble friskmeldt... Om du har noen spm angående KISS kan du gjerne sende meg en privat melding på profilen om du vil
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Tusen takk for svar. Jeg ble litt bekymret nå, men det hjalp å høre at det er flere små som er mere opptatt av alt annet enn å snu seg. Jeg skal snakke med helsesøster om det til uken tenke jeg. Det er bedre å være sikker og slippe å bekymre seg.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Begge mine var "sent" ute med å snu seg,sitte og krabbe.Mini er snart 9 mnd og han hverken kryper eller krabber enda.Han sitter og "hopper" på knærne. Med eldste var jeg bekymret.Men da han var 10 mnd gikk han.Krabbe lærte han etter det:) Gutten min var akkurat som din ved 5 mnd alder.Det kommer skal du se.Er vel nok en bedaglig liten kar,hehe:) Mini her hadde også kiss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå