Gå til innhold

Vask og tørk av bamser og myke kosedyr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere her som ikke har tørketrommel, men som har vasket bamse/kosedyr?

Tenkte jeg skulle vaske Bamse Brakar, som den kommende mormor har kjøpt, men hvordan er det med tørking av en litt stor bamse? Ser for meg at det tar en evighet, og kanskje begynner å lukte litt "surt" før den har tørka ordentlig? Men den loer litt, og bør nok i alle fall vaskes... Hmmmm.

Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg vet ikke helt, men bamsen holder sikkert ikke så godt på vannet. Prøv å sentrifugere en ekstra omgang, deretter masserer du bamse godt i et håndkle, og legger ham (oppå et rent håndkle?) på badegulvet eller et annet sted der det er varmt. :-)

Skrevet

vi tørker bamsene på badet, det funker kjempebra, men til nå har vi bare hatt små bamser da...

Skrevet

Ja, han får ta seg en ekstra runde i sentrifugen. Tenkte ikke på det heller jeg, så takk for tips. Og så satser vi på at han tørker som bare det inne på badet :o)

Må kanskje ta av bleien vi har hatt på'n først da ;o)) Fikk så lyst til å prøve en bleie. Ingen som gleder seg til bebbisen kommer her nei...hihihihi;o)

Skrevet

Hehe - ellers kan kanskje Bamse Brakar få være med på besøk hos noen som har tørketrommel, og kjøre litt karusell der?

Skrevet

Eg anbefaler vanleg vask og sentrifuge, så binde eit handkle hardt rundt den for så sentrifugere den på nytt. Dersom du har varmekablar kan du jo legge den på golvet og snu den av og til så blir den nok tørr før den surnar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...