FruMamma med nr 2 Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Jenta vår er snart 2 år og går i barnehage. Jeg merker at jeg er ekstremt nøye med at klærne hun har på seg der skal matche sammen. Hun kan ikke komme i feks en rød genser og rosa bukse....Er dere like nøye eller er det bare meg? Hun har mest rosa klær, spesielt bukser, men en del røde gensre...men mange av gensrene blir ikke brukt da de ikke matcher med buksa...Det blir jo nesten så hun bruker de samme klærne hele tiden. Er det flere som meg der ute??
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Ja du er ikke alene.... sønnen min har alltid matchende klær, er nok litt skadet etter mange år i klesbutikk! hihi kjøper alltid hele antrekk når jeg kjøper klær..
FruMamma med nr 2 Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2007 Ja, jeg også prøver å kjøpe ting som matcher, men hun får jo så mye klær fra familien og da er det ikke like enkelt å "følge" med. Syns ikke jeg bør bytt de klærne pga at de ikke matcher resten hun har. Jeg syns den blir litt for drøy...hun er bare 2 år:)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 rødt og lyse rosa er jo kjempe pent i sammen. jeg bruker mye det og har sett mange andre med det også.
FruMamma med nr 2 Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2007 Jeg syns ikke rosa og rødt passer sammen i det hele tatt, og da blir det ikke så datra mi "får" gå med det heller:) Smaken er som baken...den er delt, er det noe som heter.
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 det gjør ikke jeg heller! sønnen min er snart 3 år, og han er høyt og lavt hele dagen, ordentlig gutt, og alltid møkkete:) så egentlig er det bare tull! men han har begynt å bestemme selv nå! skal bare ha på gensere med bil eller traktor på
___ Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 Vi er ikke nøye. Har nesten ikke kjøpt tøy til vessla som er 2 år nå. Vi har arvet en masse. Det vi er nøye på er at klærne skal være gode å bevege seg i, passelig varme og holde henne god og tørr når de er ute. Utseendet legger vi liten vekt på foreløpig.
ekogm Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 Mulig at en pappa ikke har peiling, men hva er så ille med rød kombinert med rosa ?
Mammaja 120107 Skrevet 23. januar 2007 #9 Skrevet 23. januar 2007 Mer en halvparten av klærene er gaver og gutten vår får selv velge hva han vil ha på så her møter vi i barnehagen med litt av hvert må jeg si. Det viktigste for meg er at klærene er funksjonelle.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #10 Skrevet 23. januar 2007 Det viktigste for meg er at barnet mitt har gode klær som er varme og tørre og gode å bevege seg i. Men prøver jo også å matche, selv om det ikke er krise om det ikke skulle være helt full klaff alltid. Synes forresten rosa og rødt er pent sammen:)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 23. januar 2007 #11 Skrevet 23. januar 2007 Er også slik.. helt ekstrem.. men.. Pappaen er jo helt blind når det gjelder dette.. Noen ganger er det så ille så jeg bare må bytte på ungen, men jeg biter det i meg en del også, kommer litt ann på hva vi skal.
Tokatter_USA Skrevet 24. januar 2007 #12 Skrevet 24. januar 2007 Hun har masse klær å velge mellom, så det er ikke vanskelig å finne noe som passer sammen. Men jeg liker å sette sammen farger som ikke er så tradisjonelle (deriblant rosa/rødt-kombinasjonen!), så det kan være at det er noen som tror jeg bare slenger på henne det som tilfeldigvis er for hånden. Det gjør jeg sjelden - jeg velger noe jeg synes er fint, så å si hver dag.
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #13 Skrevet 24. januar 2007 jenta mi på 2 er en skikkelig barnehageunge som går rein hjemmefra og kommer hjem møkkete hver dag! vi kjøper også alltid sett når vi handler og prøve å matche, men ho har fått sin egen vilje, og den er sterk! har funnet ut at sett med dyr eller figurer er toppers, for da bestemmer ho f.eks katte klærne eller bambi settet selv:)
PrinsesseSjefen Skrevet 24. januar 2007 #14 Skrevet 24. januar 2007 Veldig lite nøye.... Vi tar det som passer seg der og da, skifter jo ikke bukse bare fordi genseren er skitten. Og nå begynner hun å finne klær selv, og det får hun lov til (selvfølgelig ikke det som er for kaldt/varmt, eller upraktisk). Nok andre ting å "krangle" med henne om....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå