Gå til innhold

Kan jeg gi vann til min 4 mnd baby, enda jeg fullammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det rett og slett litt unødvendig...?

Tenkte det kanskje var lurt å venne henne litt til det...skal jo kanskje snart begynne med litt mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla mi er 4,5 mnd og har fått vann siden hun var 3 mnd. Rett og slett for å venne henne til det. Hun drikker ikke mye-bare ligger og koser seg med tåta i vogna eller på leketeppet:)

Skrevet

Det er nok lurt å venne henne til det så fort som mulig.Synd hvis hun blir tilvennt at alt skal være søtt og nekter når det blir nødvendig. Bare du passer på å ikke gi så mye at det ikke er plass til melk er det ikke noe problem:)

Skrevet

ein kan bruke vann som tørstedrikke, gjer ingenting å gi vann

Skrevet

Det er unødvendig. Jeg spurte HS om dette da lillegutt var samme alder for det var så vanvittig varmt sist sommer, og da sa hun at hvis det var VELDIG varmt så kunne jeg gi en t-skje vann. Hun ville helst at jeg ikke skulle gjøre det, da vann er litt mettende og de vil da drikke mindre melk mente hun.. De får all væsken de trenger igjennom melk så ikke noe vits i å begynne med det før de faste måltidene er på plass.

Skrevet

Hmmm...litt delte meninger her ser jeg..

Jeg mener også at jeg har hørt at det er litt unødvendig. Men samtidig synes jeg jo også at det er viktig at de venner seg til vann. I dag kjøpte jeg meg en sånn kopp som var fra 3 mnd + tenkte jeg kunne prøve litt oppi den for hun er ikke så vant med flaske og da tenker jeg at det kanskje er unødvendig å venne henne til det..like greit å ta koppen med en gang kanskje!?

Skrevet

ga vann til tassen i sommer han ble født 1.juni så det var utrolig varmt!

Men det var bare etpar tskjeer i mellom måltidene..

Kan begynne å venne han til det, men som tørste drikke er det ikke nødvendig enda så lenge du ammer.. Nå er det ikke så varmt lenger.. Ikke her hvertfall 20minus brrr!

Skrevet

Jeg prøvde å gi henne vann da hun var ca 3mnd, det var nemlig så varmt og hun svettet så mye - tenkte hun var tørst. Gikk ikke så veldig bra, men så fikk jeg høre at den beste tørstedrikken hun kunne få var morsmelk, så jeg bare ammet henne oftere. Etter det har det ikke blitt så veldig mye vann på henne, men sikkert lurt å begynne tilvenning på det. Kan ikke se at det er unødvendig..

Tror vi må begynne vi også.. hun er 5,5mnd nå, såvidt begynt med smaksprøver på grøt...

Vi har en venninne som har en datter på 3år, hun vil KUN ha vann hvis hun er tørst, og hun fikk bare vann da hun var mindre, Har smakt både saft og brus, og kan drikke det, men foretrekker vann.. Slik vil vi også ha det:-)

Skrevet

koker dere og avkjøler vannet da, eller vann rett fra springen?

Skrevet

Kjør på! Like greit å venne dem til det først som sist. Det er den beste tørstedrikken for dem senere og så er det lurt at dem drikker vann når dem begynner med grøt. Så slipper de å bli så harde i magen!

Skrevet

Min HS sa det var kjempe lurt for å venne de til det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...