Gå til innhold

Hva trenger ungen første tiden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det jeg trenger av utstyr og klær? bortsett fra barnevogn og seng å stellebord....... hva har en nyfødt på seg?? må jeg ta med klær på sykehuset eller får vi noe der? har ikke peiling.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke ha med klær på sykehuset, annet enn det baby`n skal dra hjem i...

Skrevet

Jeg er førstegangs selv, men dette er vel en grei oppsummering av rådene jeg har fått:

Du må ha med klær til barnet skal hjem fra sykehuset - det du trenger mens du er der får du låne med mindre du skal på sånt pasienthotell - da tror jeg du må ha med til oppholdet der også. Babyer trenger jo en del bodyer, et par bukser, sparkebukser, luer, votter, sokker (hvis du ikke bruker bukser med sokkelest på) og hvis du har termin nå på vinteren må du ha en varm kjøredress til bruk i bilsete...Dessuten er det kjekt å ha noen pledd til babyen og forskjellige typer kluter... Kan jo også være greit å ha salver og sånt klart, men det kan du jo også kjøpe på sykehusapoteket hvis det er det der du føder....det har vi tenkt å gjøre i hvertfall. Kan hende jeg har glemt noe, men det er vel stort sett dette jeg har tenkt på selv :)

Skrevet

Du trenger bare klær til hjemmreise for babyen. Men seff hvis du vil kle på h*n egne klær på sykehuset så er det også lov.

Du trenger vel langarma bodyer, strømpebukser (best med ull nå i kulda) og klær (husk at du får masse i gaver). Evt teppe til å pakke h*n inn i!

Ellers er det et tonn av utstyr å velge i, og om du trenger alt er vel ganske individuellt. Jeg er sånn "kjekt å ha", så jeg har handlet inn det meste jeg tror jeg kommer til å bruke.........

Skrevet

Takk for godt råd, er ikke enkelt å finne ut av alt på egenhånd! :)

Skrevet

Vi gjør det veldig enkelt med vår baby, han har på seg body og pysjamas hver dag(har ikke kald vinter her). Får nytt sett på seg hver dag, og så har vi mange nok til at de fyller en maskin og har noen sett mens vasken tørkes. VI har også luer og utedresser m/vott og fot så han ikke trenger løse votter(faller ikke de bare av?). Vanlige klær, som bukse/genser/snekkerbukser og sånn har vi også, men brukes ikke til hverdags, det er ikke så praktisk.

Flere pledd er nyttig å ha, han har pledd liggende på de plassene vi pleier å legge han, en stor pute på golvet(vi har ikke vippestol foreløpig, vi lener han av og til på ammeputa i stedet), i sofaen, i en annen sofa i et annet rom, når vi bærer han ned til svigers etc. Dessuten trenger de vask av og til.

Utstyr som smokker, ammebh/-innlegg, evt. flasker m/tilbehør kan være lurt å ha litt av før fødselen så du kan se hva du trenger og liker etterpå. Husk å kok smokken før du pakker den i bagen, det glemte jeg og fikk ikke brukt den når jeg trengte det som mest.

Dette er ihvert fall hva jeg har og synes er lurt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...