*toppris* Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 eg bruker ikke smør.. men ser noen som bruker det kjøper usalta smør...
*toppris* Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 det beste er vel ikke å bruke det, kommer an på hvor gammel barnet er,... min er snart 5 mnd, så smør er uaktuelt..
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 jeg ville ikke brukt smør.. evnt olivenolje.. vet ikk eom de tåler det da.. em det er i hvertfall mye sunnere;)
*toppris* Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 bruk kraften som grønnsakene kokte i og mos det... annbefales ikke noe tilsetning, men som sagt, alderen er vesentlig...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Bruk olje raps, maisolje eller noe sånt.. det er det de bruker i ferdigglassa hvertfall.. Babyer skal ha det ekstra fettet. Så man skal ha på en klomp usalta smør eller litt olje i grønnsakmos/middag, men smør er jo laga av fløte så jeg ville vel ha brukt olje...
Muffinsmamma Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 Jeg bruker stort sett rapsolje i grøten. en teskjed kanskje til en lite posjon. (koker selv)Jeg trodde det var allment kjent at man skal ha litt olje/fett i maten. Både for at babyen trenger fett og fordi det hjelper på hard mage. Jeg bruker gjerne smør i moste grønnsaker, for det hever smaken. Har brukt både salta og usalta. Man skal være forsiktig med salt, men det betyr vel ikke at det er krise om man gir noe som inneholder littegranne. dette gjelder jo brød også. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå