MammanTilGullene Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Jenta mi er 6 mnd nå og har akkurat begynt med fast føde. Hun får maisgrøt og frukt. Hører en del snakk om at de ikke skal ha gluten, men det er jo gluten i flere av babygrøtene? Hvorfor skal de ikke ha det? Hvor lenge skal jeg vente før jeg kan gi det? Noen som kan forklare meg hva som er problemet?
CrazyCat Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Gluten finnes i enkelte kornsorter og er ofte veldig hardt for de små magene. De anbefales å begynne med mat uten gluten først og så sakte venne de til mat med gluten. Maisgrøten inneholder ikke gluten, men det gjør havre og hvete. Dersom jenta di spiser greit av maisgrøten og har blitt 6 mnd ser jeg ingen betenkeligheter med å begynne å gi henne små porsjoner med glutenholdig grøt.
MammanTilGullene Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2007 Ok, takk skal du ha:-) Det er sånn styr med den maisgrøten fordi den må ha melk i. Er så lei av å pumpe! Og er det mme i så vil hun ikke ha. Da kjøper jeg en grøt som kan blandes i vann neste gang:-)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 men du må introdusere gluten forsiktig...
MammanTilGullene Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2007 Hun spiser jo andre ting enn bare grøt, så det skal nok gå fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå