Gå til innhold

8 år siden sist..=)

Anbefalte innlegg

Og der er jo så mye som har endra seg!! Færre kontroller og mindre oppfølging....det er litt rart. Jeg føler meg jo helt fersk, klarer ikke å huske noe fra sist.....annet enn at både jeg og småen holdt på å dø under fødselen...(hjelp)...

Kan man velge om man vil ha keisersnitt eller ikke?? Og hva anbefaler dere....??

Har hørt at fødselen kan bli totalt annerledes når man er gravid med en annen mann, men jeg har da ikke forandret meg noe av den grunn og det er jo jeg som ikke det til når jeg har fødd!

Noen som har noen oppmuntrende å komme med??=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7908843-8-%C3%A5r-siden-sist/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

En kan ikke fritt velge KS eller ikke, men hvis du har fødselsangst så snakk med lege/jordmor om det,- så blir dere helt sikkert enige.

Jeg tok planlagt KS i fjor pga at babyen lå på tvers. Opplevde KS som veldig fint, var nervøs på forhånd pga alle skrekkhistoriene en blir tutet ørene fulle av - men det gikk kjempefint. Var våken under inngrepet. Hadde ikke noe komplikasjoner i det hele tatt - men det tar nok litt lenger tid før en kommer seg helt igjen enn etter en helt normal fødsel (tror jeg - har aldri født "normalt").

Jeg følte heller ikke at jeg hadde "gått glipp av noe" ved at jeg ikke har hatt rier og alt det der - for mitt vedkommende så var KS tingen - ellers hadde fødselen ikke gått bra.

Lykke til med magen!

Få deg samtale-time på sykehuset du skal føde. Der setter de opp ks time som du kan velge om du vil bruke eller ei.(må da si ifra i god tid). De går igjennom den første fødselen din og kanskje de gir deg noen anbefalinger og råd. Noen velger å la det være ditt valg alene også :) Jeg vet ihvertfall at de bruker denne metoden på flere sykehus i Oslo og akershus. Masse lykke til. Husk du har krav på å bli hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...