Gå til innhold

Dere som har vært på tidlig ultralyd...


vilha3 (09.09.07)

Anbefalte innlegg

..ble den tatt innvendig, eller var det en vanlig ultralyd? Har time nå på torsdag (oi! nå fikkjeg sommerfugler i magen!!!!!!) og vil da være 7+5, etter mine beregninger. Hva ser de etter og hva kan jeg forvente å få vite? Er blitt henvist pga sa i uke 6 i sommer. Gledergruer meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

 

Hvor mye du ser da er litt avhengig av UL apparatet. Hvor bra det er.

 

Da jeg var 7+1 og inne til UL så jeg en grå klump med noe som blinket inni. Det var hjertet. Men det holdt lenge for meg.

 

Man skal kunne se hjertet slå så sent som 7+5, men tror ikke du skal ha forhåpninger om å se så mye mer. Men at hjertet slår er jo det viktigste :))

 

Lykke til. Morro er det uansett hvor lite eller mye man ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss det er før uke 14 så pleier de å ta innvendig ul, for da ser de best...før uke 10 er det umulig å se noe med vanlig ul har jeg hørt..skal på ul når jeg er 12+1 og da skal jeg ha innvendig....

 

men det er ikke noe å grue seg til gjør ikke vondt,litt ubehagelig bare..

men at du både gruer og gleder deg det forstår jeg,har hatt 9 sa...bare vent til du går ut etter å ha sett at alt er bra,du kommer til å smile som en stolt mamma ;-) det går nok bra denne gangen...skal krysse fingren for deg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, begge to!! Blir jo litt på tuppa i disse tider... :-)

 

Tør liksom ikke ta noe for gitt, men håper selvfølgelig at alt skal være bra! Huff, har jo løyet for svigers som kommer for å være barnevakt den dagen, de tror jeg skal på et obligatorisk kurs i forb. med jobb... Vil ikke fortelle det før vi er llitt mer sikre på at det kan gå bra denne gangen... Men det er en viss fare for at de skjønner at det er noe på gang, ser ikke videre fresh ut for tiden og huset er heller ikke akkurat strøkent, og de kjenner meg jo godt etter snart 11 år, så vi får se hvem som overrasker hvem... :-)

 

Ønsker dere lykke til og takk for gode ord og lykkeønskninger. .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!!

var på Ul i uke 8, og det gikk så greit atte. Ikke fokuser på den dingsen de stikker inn, slapp av og se på skjermen, så går dette så greit:)

Er kjempegøy å se den lille marken som faktisk lever der inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... er det noe med at man helst skal ha full blære før innvendig ul?? Eller er dette bare noe jeg innbiller meg?? Det ville vel gjerne stått i brevet jeg fikk om tidspunktet for timen?? Det er jo alt man skal gå rundt og lure på også da... :-) Gleder meg til å vinke litt til min "mark "jeg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke full blære på innvendig UL, og det gikk fint.

 

Tok innvendig i uke 10, og utvendig i uke 12 forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok innvendig ul torsdag, da var jeg 6+5 på vei, og så den lille spiren og hjertet som slo!! fantastisk! ikke noe å grue seg til, jeg merket ikke en gang at han tok noe inni meg..plutselig var det et bankende hjerte på skjermen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Var til legen i går og han tok innvendig UL. Det var litt ubehagelig, men ikke noe å grue for. Og så fikk vi se det lille hjertet som banket!! Er 7+4, fikk jeg vite da. Legen spurte om jeg nylig hadde tømt blæren, og siden jeg ikke hadde det, så måtte jeg gå på do før undersøkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare du må vente og så åssen ul du får!! Det at man ikke ser fosteret med vanlig ul før uke 10 er ikke sant!!!! Jeg så fostert klart og tydelig med vanlig ul når jeg var 5+5!! Ble da tatt innvendig i tillegg for sikkerhetsskyld, men vi så som sagt fostert med utvendig. Når jeg etter det var på ul igjen når jeg var 7+1 og 8+4 hadde jeg bare utvendig..

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...