Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Jeg mottar alle salgs typer tips hvordan dere lærte barna og spise brød og mat med biter i. Har godt med tenner, og kan spise f.eks kjeks selv, men middag med biter, brød etc kaster hun opp og/eller brekker seg. Er 14 måneder gammel.
Gjest econia Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 hei har sett deg inne på prematur, har en liten jeg også, om ikke så liten i begynnelsen var all maten helt fin mosa, så brukte vi gradvis blenderen litt og litt mindre slik at det blir litt større biter hele tiden. nå går det fint med det meste om det er knepta med gaffel og ikke brukt i blenderen i det hele atatt. skiver gir vi skorpe og skalk, han holder på å gnage litt av om gangen, og får ta seg veldig god tid. han spiser egentlig ikke så mye sånt at han faktisk blir mett, men men, da sper vi på med noe annet. går sikkert litt for mye i grovt kvernet pasta, men det glir ned så det er bra. han er nå 1 år og 3 dager
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2007 Hehehe... går noe i pasta her også. Den koker jeg såpass at den "glir" mer ned pga konsistens. Verre blir det når jeg blander i poteter og sånn. Slik jeg ser det, så tygger hun ikke middagsmaten, og til slutt setter det seg noe i halsen og vi har da hele middagen (++) på bordet. Jeg har forsøkt å mose noe, og blande i bare litt og litt biter, og det går bra i noen skjeer Brød tygger hun litt av, men vil kun ha et par små biter. Skorpe gnager hun også litt på. "Heldigvis" er hun ikke 1 år enda etter termin, men er fortsatt litt vel mye baby i matveien. Spiser som en 7-8 måneder baby. Får se om jeg finner tålmodighet på boks et sted ;-) Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå