Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Det er så mange torier på å få gutt eller jente! Vet dere når dere hadde sex i forhold til EL? Brukte du EL tester? Venter du gutt eller jente?
Turid Laila Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Vi hadde sex så å si hver dag hele den måneden jeg ble gravid, aner ikke når jeg hadde eggløsning, men vi venter nå en gutt ifølge ultralyden...
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Vi hadde sex 5 dager foer EL. Vi brukte ikke prevensjon fordi vi var innstillt paa aa faa barn etter hvert, og tenkte vi kunne bruke "naturlig familieplanlegging" en periode. :-) Mulig jeg hadde EL en dag tidligere enn jeg trodde--da var det i saa fall "bare" 4 dager i mellom. Hun som tok den tidlige ultralyden i uke 15 var overbevist om at det er ei jente, og vi tror ogsaa det er det. Skal faa det bekreftet paa neste UL.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Vi vet vi får jente! Jordmor sa det var veldig tydelig på ultralyd idag. Vet ikke når vi hadde sex iforhold til EL, men ca annenhver dag fra noen dager før EL til noen dager etter.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Jeg prøvde eggløsningstest den mnd jeg ble gravid; Fikk positiv test en søndag, hadde sex samme dag, mandag og onsdag. Vi venter en jente!
MillaMia Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 Vu hadde sex siste dag i eggløsningen, jeg husker den dagen veldig godt. Mannen hadde vært på jakt og rakk "akkurat" hjem for å rekke eggløsningen. Jeg venter jente.
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 Nr 1: Hadde sex hver dag hele syklusen - ble gutt Nr 2: Hadde mye sex rundt el-tider, brukte el-tester og temping - ble gutt Nr 3: Prøvde litt på jente og hadde sex sist 1-2 dager før el - blir gutt
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #9 Skrevet 23. januar 2007 Brukte forresten el-tester nå siste gang også.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #10 Skrevet 23. januar 2007 Stemmer det virkelig dette med at det ofte blir jente hvis man har sex foer EL-dato? I vaart tilfelle ser det ut som om det kan komme til aa stemme, for tidlig UL sa jente. Det var jeg som skrev at vi med vilje ikke hadde sex rundt EL tiden--siste gang var 5 dager foer (kan ha vaert 4--var det iflg. termin) og vi ventet nesten en uke foer hadde sex etter EL. Saa med andre ord vet vi noeyaktig hvilken dag det maa ha vaert, og det er faktisk ganske utrolig at hun ble til saa lenge etter samleie. :-) Vi hadde egentlig planlagt aa vente noen maaneder til, men det var jo kjempekoselig aa faa seg en overraskelse, da.
Fire småtroll Skrevet 23. januar 2007 #11 Skrevet 23. januar 2007 Vi hadde ikke sex i dagene før EL, og ikke under EL heller (jeg var syk), men et par dager etter. Så jeg skjønte ingenting da mensen ikke kom, trodde ikke vi rakk det den mnd. Men baby ble det, og ifølge jordmor helt sikkert en jente. Jeg har alltid vært kjemperegelmessig, mensen omtrent på samme timen hver 29 dag, men denne gangen må jeg jo ha vært en dag seinere...
Nickoline med 2 jenter Skrevet 23. januar 2007 #12 Skrevet 23. januar 2007 Vi hadde ikke sex uken før den dagen med positiv el-test. Vi hadde den, og neste dag. Så jeg var jo sikker på at vi skulle ha gutt, men det blir mest sannsynlig jente! Og så ble jeg satt tilbake 2 dager på termin, så det viser seg at el-testen mest sannsynlig ble positiv 2 dager FØR jeg faktisk hadde el.
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #13 Skrevet 23. januar 2007 Sex hver dag rundt el (også selve el dagen), venter jente
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #15 Skrevet 24. januar 2007 1.mann: Sex 2 ganger daglig rundt eggløsning: gutt 2.mann: Sex hele tiden rundt eggløsning: gutt 3.mann: Sex kun ved eggløsning: jente
Regnbuemor til 2 Skrevet 24. januar 2007 #16 Skrevet 24. januar 2007 Da jeg ventet jenta vår var det første babyen og jeg kjente henne fra ca uke 15, og hun var helt vill fra da. Nå venter vi gutt. Jeg er 21+3 i dag, og kjenner han nesten ikke i det hele tatt. Han er roligheten selv. Så her stemmer dette ikke, men jeg kan være det berømte unntaket fra regelen da...
Gjest Skrevet 24. januar 2007 #18 Skrevet 24. januar 2007 VI prøvde ikke på noenting - men på grunn av ferie og reiser og slikt så hadde vi bare sex 3 dager før forventet EL, og 1 dag etter. Vet ikke om EL kom på den dagen som var forventet, men vi venter nå en gutt.
Kummin&Lillesel Skrevet 25. januar 2007 #22 Skrevet 25. januar 2007 Jeg vet ikke om jeg får gutt eller jente Men dette kan jeg si: Jeg tviler ytterst sterkt på at det spiller noen rolle hvilken dag man har sex på i forhold til eggløsning, hvilket kjønn man får. Det er den sædcellen med x eller y kromosonet som kommer frem først som bestemmer hvilket kjønn det blir. Og så lenge de ikke har kommet frem til at x-er lever lenger og y-er er bedre spurtere (slik at y kommer først frem men dør før egget kommer, etc), så tror jeg at dette bare er naturens store tilfeldighet. Det jeg synes er merkelig å tenke på, dog. Er at det fødes ca 50-50 av jenter og gutter. Mon tro hvordan naturen egentlig regulerer det?!
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2007 #23 Skrevet 25. januar 2007 Hei=) Jeg brukte ikke eggløsningstest men jeg vet jeghar eggløsning på dag 14. Jeg hadde sex 2-3 dager før eggløsning og får en jente=)
*Angelface* Skrevet 25. januar 2007 #24 Skrevet 25. januar 2007 Kummin: Det er vitenskaplig bevisst at det fødes 48% jenter og 52 % gutter. Så det er nok ikke 50/50:b Er også bevisst at guttesædcellene er raskere mens jentesædcellene lever lengst:)
MammaTilNick Skrevet 25. januar 2007 #25 Skrevet 25. januar 2007 min var ikke planlagt, så derre me eggløsningen har jeg ikke peiling på...men gutt blir det=)=)=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå