Gå til innhold

Iben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så ei som hadde skrevet navnet Iben under guttenavn forslag. Men jeg vet om ei lita jente som heter Iben. Hva er det egentlig,- jente eller guttenavn? Veldig spesielt navn syns jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er begge deler. Personlig så tenker jeg på jente.

Og jeg syns det er kjempe fint.

Skrevet

Vet også om noen som kalte datteren sin for Iben. Synes også personlig at iben er for feminint for en gutt. Ja definitivt finest på jenter. men kan jo hende det er et navn både for gutt og jente, som for eksempel renè. Det er jo både jente og guttenavn

Skrevet

Det er et JENTENAVN!! INorge er det lov og kalle gutter også Iben. Men, opprinnelig er det et dansk navn, og der er det kun et jentenavn. Da min danske venninde hørte at det var gutter i Nirge som het Iben mente hun det var like rart som om en gutt skulle hete Nina....

• 3 uker senere...
Skrevet

I følge navneguiden her så er det et arabisk guttenavn, men dansk jentenavn. Søk på SSB forteller at det er 429 kvinner og 86 menn som har navnet Iben. Kjenner selv noen som skal kalle datteren for det. Personlig liker jeg ikke navnet. Klinger ikke bra i mine ører.

Skrevet

Her skal det nevnes at Inge er et jentenavn i Danmark, noe som sikkert mange nordmenn synes er rart.... Og Janne er guttenavn i både Sverigre og Finnland....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...