Gå til innhold

Hvor lang tid tok det fra dere fikk henvisning til gyn. til dere fikk sendt inn søknad til prøverør? (dere som tilhører St. Olavs)

Anbefalte innlegg

Her jeg bor er det opptil et halvt år med venting på å få komme inn til gynekolog. Ble henvist dit i desember. Jeg ringte sykehuset, og de sa jeg kanskje måtte vente til sommeren med å komme inn. Jeg har tidligere tatt innvendig UL, og har nå tatt blodprøver hos legen, som var fne.

Jeg er så utlmodig! Det blir nok St. Olavs jeg skal sende søknad til, hvis vi ikke er så utrolig heldige å klare det selv først.

Lurer også på hvor lang tid dere måtte vente fra de fikk søknaden til dere begynte?

Hilden fra meg :o)

Fortsetter under...

Vår søknad ble sendt i midten av mars -06 og vi begynte 1.forsøk med medisiner osv. i slutten av oktober samme år. Det var kortere ventetid før de begynte med ombygging/utbygging osv. på StOlavs, men nå er det altså rundt 6-8 mnd ventetid.

Det gikk egentlig veldig fort for oss.2-3 mnd kanskje.

Vi er på UNN og der er det ikke ventetid i det hele tatt nesten.

Vi fikk beskjed om å ringe inn neste måneds mens etter at vi hadde tatt blodprøvene der de ser om det er avvik i kromosomene eller noe sånt. (vi skal kanskje ha icsi)

Lykke til ;-)

Vi skal til 1. IVF på St. Olavs i begynnelsen av mars. Sendte søknad i august/sept. Fikk velkomstbrev allerede i slutten av november eller noe sånt, og innkalling litt etter at vi hadde sendt "kontrakt" i retur.

Venter bare på mens for å få ringt inn, så er vi ordentlig i gang...

Så da har det gått 7 mnd fra vi sendte søknad til innsetting på oss...

Hei

Da vi søkte til St.Olavs var det ingen ventetid, så vi kunne velge når vi ville komme inn. men tror det er litt ventetid nå. Kan du ikke ringe dem og høre?

Spennende tid dere går imøte nå:o)Velkommen hit!

Klem

Jeg snakket med de i dag. Gynekologen min sendte søknad på desember, fikk to brev i forrige uke, bl.a. henvisning til prøver som skulle tas. Ringte og hørte om jeg måtte det, da jeg allerede er utredet hos gyn. (Måtte det) Spurte også om ventetid, i brevet står det 4 måneder, og i parentes bak var det skrevet på med penn 3 - 5. Hun sa at dersom vi var veldig heldig, så var vi igang på juni. Ferier var ikke regnet inn i ventetidmånedene, og nå var det streik der også, som medførte at det var folk som måtte vente litt lengre... Håper ikke det ødelegger for de i denne måneden, slik at de må vente til neste...

Annonse

Men du skal også ha noen runder hos gyn.

Kommer litt ann på alderen din/deres og hva som er årsaken til at dere ikke klarer det.

Hos oss ble det sjekket sæd, vi prøvde noen runder med pergo (for å stimulere el) det ble tatt blodprøver gjennom flere sykluser for å sjekke hormonene.

Søknaden ble sendt etter 2,5år med utredning. Kunne fått et år tidligere, men vi valgte å bruke tid.

De aller fleste må også ta noen grundigere undersøkelser, som feks laparaskopi. (Hvor de går inn under narkose og ser forholdene i livmor og eggledere)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...