Gå til innhold

bevegelse, elever, usikkerhet osv

Anbefalte innlegg

flere enn meg som ikke har kjent noe liv enda? er i 14. uke nu (13+3) og kjenner etter hele tia, men kjenner ingenting. vet jo heller ikke hva en skal kjenne etter...

magen står nå rett ut nesten hele døgnet, blir vel ikke så lenge for elevene mine gjetter det..? de er bare 6-7 år. når bør jeg fortelle det til dem (vil jo gjerne komme rykteflommen i forkjøpet) samtidig er det jo ikke så lurt å fortelle noe før jeg føler meg sikker selv, eller hva? men når blir jeg å føle meg sikker da? var hos jordmor i forrige uke og da hørte jeg et raskt hjerte, har ikke blødd i dette svangerskapet, men etter at jeg har sett at flere på denne siden har mistet uten å merke det ble jeg usikker igjen da jeg fikk "mens-smerter" i gårmorges... prøvde å ringe jordmor i dag for å høre om det er "normalt", men fikk jo ikke svar...

vel, det var dagens lengste innlegg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7907599-bevegelse-elever-usikkerhet-osv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig sjelden man kjenner liv så tidlig i første svangerskap, så der kan du ta det med ro!

Forrige gang kjente jeg ingenting før uke 17-18. Nå er jeg i uke 16, men kjenner ingenting foreløpig.

Det er sjelden det går galt når man har kommet så langt i svangerskapet som du har. Så slapp av, du. De mensmurringene du kjenner, er mest sannsynlig at livmora strekker seg. De kommer du til å få god kjennskap til de neste månedene!

De første sparkene kjennes som en boble som sprekker på innsiden av magen din. Slik vil jeg beskrive det, i alle fall.

Jeg ville fortalt elevene mine det. Nå tror jeg ikke at barn på 6-7 år speider etter mulige svangerskap på lik linje med voksne (kvinner), men heller det, enn at elevene spør selv.

Enig med med ennaH, du trenger helt sikkert ikke bekymre deg! jeg har nettopp kjent det føsrte tegnet til liv selv, og har stadige "mensmurringer". Er i uke 17. Bevegelsene føltes som leamus i høyre side... veldig rart!

Jeg fortalte mine elever det (som er i veldig ulik alder) for et par uker siden, for jeg følte også at det begynte å vise såpass at de nok gjettet det. Men det spørs vel... Unger legger ikke merke til sånt virker det som;) Så det gjør sikkert ingenting om det venter heller.

bare "mensmurringer" eller vanlig mensverk bare kortvarig? syntes smerten var så lik vanlig mens, det var d som gjorde meg urolig. trodde de vanlige smertene hver måned skyltes at livmora trakk seg sammen? og det bør den vel ikke gjøre nå...?

paranoide meg

Jeg har heller ikke kjent liv så langt, begynner på min 16 uke i morgen. Men etter å ha fått bekreftet hjertelyd i uke 14, så er jeg ikke engstelig lenger. Men det skal bli deilig å kjenne liv også. Vet jo ikke hvordan det kommer til å kjennes ut... Spennende!

Annonse

Alle blir vi litt usikre av og til. Du har lov til å kjenne på ting vettu. Det at du ikke har kjent liv ennå er i allefall normalt ja, jeg er i uke 15 og har heller ikke kjent noe. Og de smertene du kjenner, er helt sikkert de båndene som skal strekke seg. Jordmora mi snakket om dette da jeg var hos henne for to uker siden, heeeelt normalt. Og tilslutt, elevene dine.. - jeg vet ikke helt jeg, men kanskje ungene ville blitt glad om du fortalte det? "Barn, i dag vil jeg fortelle dere noe gledelig - dere vil sikkert se at magen min vokser nå, jeg skal ha baby til sommeren" Du skal se de juuuubler =)

Hei!

Er selv lærer, og har heller ikke fortalt 1.klassen min at jeg er gravid. Syns ikke ennå heller da, og jeg er akkurat 15 uker idag. Vil være sikker selv først, sånn at ikke jeg må fortelle dem senere at ikke det blir noen baby allikevel...

Kjenner ikkenoe liv, men var på UL på mandag og fikk se det lille nurket. Helt sprøtt!! Moro å se at det er noe som beveger på seg inni der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...