Gå til innhold

jeg blir gaaaaaaal :-/


t-79 og Jakob+ spire:)

Anbefalte innlegg

å herregud- for et puppestyr..... fikk brev fra legen- og det er funnet fremvekst av streptokokker i puppen min (har et åpent sår), men tror dere det stod noe om hvordan man skal bli kvitt det- neida......... det stod bare at det ANTAKELIG ikke var noe farlig for barnet mitt..... så når jeg ringte legekontoret i stedsatte hun meg opp på time i morgen hos en annen lege, hun sekretæren syns det var litt tvilsomt hun også- at jeg ikke har fått noe for det og sånn.........

 

ja, denne amminga er jammen kos ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff det hørtes ikke greit ut. Fint at du fikk en time hos en annen lege. Greit å høre med flere leger, så du ikke evnt smitter barnet ditt. Syns det var rart at de skriver ANTAKELIG for de bør jo være sikker syns jeg. Lykke til iaffall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lykke til. Du får sikker en resept imorgen på et eller annet så du blir kvitt disse streptokokkene. Kjempesløvt at det ikke sto hvordan du ble kvitt det + om det var farlig for barnet i brevet. De skulle jo sendt med en ny innkalling til deg når de har funnet noe..

Ja håper nå det ordner seg for deg snarest ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner utav det snart. Virker styrete. Er selv tidvis drittlei hele ammingen, men vil jo holde på så lenge jeg har litt melk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) er drittlei amminga jeg også- og bestemte meg i dag for at om det ikke blir noe ordnings på detta faderlig fort så orker jeg ikke mer..... får være måte på hvordan man skal styre også, nå ammer jeg og pumper - og det er altfor tungvindt.......men ønsker jo selvfølgelig helst at det skal ordne seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammer, pumper og gir erstatning. Det er gangske slitsomt. I tillegg går jeg kontinuerlig rundt og lurer på om jenta får nok. Uff, det er litt strevsomt hele dritten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som meg det- ammer en pupp, gir flaske, og pumper så den andre...... og gir tillegg etterpå om han ikke er mett :-S for et styr altså!!!

Og forferdelig frustrerende å ikke vite om de får nok ja, vet det!! syns det er en fordel med dette styret her- jeg vet ca hvor mye han får i seg (og det er MYE) siden han får flaske etterpå........

 

Men vi får håpe og tro at når vi får det til så blir det så enkelt så :)

 

(men har lyst å skyte dem som gir inntrykk av at ammingen er lett og ligger der naturlig for alle altså!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Tror det er mange som strever med dette uten å gaule ut om det. Hvis det ikke hadde eksistert mme så hadde jenta mi blitt underernært:/

 

Jeg husker ikke helt: har du lite melk eller er det "bare" det såret? (Ikke at det er bare i det hele tatt altså). Jeg har nemlig endel melk, men den er fettfattig og kommer så sakte at Sigrid sovner leeenge før den ene er tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lite melk ja, lillegutt ville ikke suge de første dagene- så måtte han ligge i lyskasse noen netter og jeg ble innlagt m brystbetennelse to dager- så produksjonen kom vel aldri helt i gang .... har prøvd alt for å øke, men det lille matmonsteret her får ikke nok av meg, så vi har brukt erstatning i tillegg... så fikk jeg detta såret også da som ikke gror....... !!!

Kan du gjøre noe for å få mer fett i melka eller??? eller må du få opp produksjonen slik at du får mer??

Må jo være frustrerende å vite at du har masse, men at det likevel ikke er "nok"....

Virker som det er mange som sliter m amminga ja, så så enkelt som de på barsel vil ha det til at det er - er det nok ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud så deilig å lese om at ikke jeg er den eneste som er i ferd med å avslutte amminga! Jeg syns det til tider er et helsikes styr, må både pumpe og bruke erstatning i tillegg til pupping døgnet rundt!

Hadde jeg hatt flere små barn hadde dette aldri gått, og det kan jeg med hånden på hjertet si, at neste gang har jeg ikke tenkt å gjøre like stor innsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:) ja, mora mi sier bare "at du orker- gi mme da vel, da får du bedre tid til å kose deg med babyen"- og det er det jammen noe i altså, føler at dette ammestyret tar all tid og energi- og det er det vel ikke verdt??

har ei veninne som holdt på med samme styret- og hun sier "aldri igjen"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten trøst til dere som har tenkt å få flere barn : det kan bli mye bedre neste gang !

Jeg slet en del med første barnet, hadde veldig treg utdrivingsrefleks og lite melk i ene puppen, fikk brystbetennelse flere ganger og jenta var veldig utålmodig så til slutt ville hun ikke ha den trege puppen, den måtte pumpes 4 ganger pr dag.

Ga flaske og pupp og pumpet og kokte og styret...i 9mndr.

 

Hadde forberedt meg denne gangen på samme styret, kjøpte el-pumpe så jeg skulle slippe å pumpe på meg senebetennelse.

 

Men denne gangen (bortsett fra en brystbetennelse så langt, og en runde med sopp...) går det vanvittig mye greiere !!

Melken kom mye raskere, flyter lettere (neste FOR lett fra den gode puppen, den lekker bare jeg hører barnegråt eller kler av meg) og barnet suger med stor vellyst og legger bra på seg.

Trenger ikke gi ekstra om kvelden heller.

 

Hadde aldri trodd jeg ville kunne kose meg med amming, husker godt ammestundene med en markete baby i armene som gråter hysterisk fordi melken ikke kommer kjapt nok...men det gjør jeg nå !

Alt er SÅ enkelt når man kan bare amme, slipper styret med pumping, flasker, vasking og koking - er deilig å slippe alt dette denne gangen.

 

Så vit, at selv om dere bestemmer dere for å slutte ammingen tidlig med dette barnet, kan det gå kjempefint med nestemann.

Spedbarnstiden skal også være kos, ikke bare ernæring - så ikke la ammeproblemer ødelegge denne tiden, det er det ikke verdt.

Denne tiden går så fort, så dersom dette styret overskygger kosen - vurdèr å gå over til mme, dere er IKKE dårlige mammaer fordet !!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...