Gå til innhold

Ammetrøbbel... :(


lille gull skal bli storesøste

Anbefalte innlegg

Uff, hva skal jeg gjøre??

Veslejenta på 5 uker har nå de siste dagene begynt å tulle sånn når hun skal amme.

Hun vil ikke suge ordentlig, og i natt bare hylskrek hun når jeg skulle amme henne. Tenkte at da var hun kanskje ikke så sulten, for hun roet seg ganske fort uten pupp, men også når jeg skulle amme henne isted ville hun ikke suge ordentlig.

Redd for at hun ikke skal få i seg nok mat, hun virker ikke helt fornøyd.. ;(

Og selvfølgelig er de syke hele gjengen på helsestasjonen så der var det ingen hjelp å få.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jo.. kjenner meg litt igjen..

hvor elisa gråter og jeg tror hun er sulten.

men når jeg gir henne puppen så blir hun hysterisk.

så viser det seg bare at hun er trøtt,for hun sovner som oftes 10-15 minutter etter på.

så sover hun i 2-3 timer.

 

men jeg tror at hvis jenten din er sulten,så skal hun nok spise.

tror du ikke?

 

tuller hun ved hvert eneste måltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke ved hvert eneste, men jeg syns det har blitt endel av det de siste dagene.. :(

Får satse på at hun ikke er ordentlig sulten da, og at hun vil spise når hun blir det, så det ikke er noe annet som plager henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis min lille gutt har vondt i magen skriker han og slipper puppen ved enkelte måltider. Jeg har prøvd litt forskjellige ammestillinger, og det som fungerte best i morges var at han lå på magen oppå min mage mens han sugde, omtrent som da han prøvde seg for første gang etter fødselen. Hvis han ikke er sulten pleier han å roe seg på magen min (eller på pappa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun roer seg som regel også på magen vår, er bare redd for at hun ikke skal få i seg nok mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme jeg. Grunnen til at hun ikke vil suge ordentlig (I mitt tilfelle) var at hun hadde luft i magen...hun tok puppen,slapp den igjen,skrek hvis jeg tok henne bort..sånn fortsatte det.. Mitt råd som funket veldig bra her, er å ta henne opp og gulpe henne,ofte!

 

Det kan også være at hun ikke får ordentlig tak,om du er melkesprengt akkurat da..kan hjelpe med å klemme rundt brystvorten akkurat når hun tar tak.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...