Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Har ikke fast jobb, hadde et vikariat som gikk ut noen mnd etter at jeg fødte. Saken er den at jeg har store problemer med rygg og nakke, betennelse i korsrygg og nakke/skuldre som preger hverdagen i stor grad. Bekkenet er også ugreit. Jeg har konstante smerter og enkelte dager må sambo være hjemme for å hjelpe meg med babyen. Jeg har hatt ryggproblemer i flere år og blitt behandlet av både kiropraktor, osteopat, fysio, opptrening på fys.institutt og fått akkupunktur. Liten hjelp, sluttet selv for noen mnd siden å gå til opptreninga og akkupunkturen, da jeg hadde store smerter og treninga gjorde det værre. Bare turen til fysio med vogn og buss fremprovoserte smertene. Terapeuten min sa også at jeg ikke måtte trene så lenge det gjorde vondt. Jeg gjør daglige øvelser hjemme og tar en del smertestillende som paracet og voltaren. De dagene jeg få avlastning, slik som i jula og helgene, kjenner jeg at betennelsessmertene trekker seg tilbake. Men blusser opp så fort jeg bruker kroppen/de ømme musklene igjen. Må nevne at babyen er kjempestor så det er ikke til å unngå en del feil løft i løpet av dagen. Jeg jobber innenfor helseomsorgen og ser forferdelig svart på å begynne å jobbe igjen om bare et par mnd. Hva skal jeg gjøre? Kan legen sykmelde meg og evt sette meg på sterkere medisiner når jeg slutter å amme?
bomper`n Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 viss jeg forstår deg rett.... du har krav på sykepenger, men pass på.... du må svkemeldes før svangerskapspengene dine går ut, det holder med de siste dagene altså. kan da få sykmelding ett år. bler du ikke bedere og er under behandling har du videre krav på rehabiliteringspenger. vet ikke hvor du bor i landet, men der jeg er i fra er det noe som heter ryggskole. vi lærer om ryggen og videre har trening opp til 4 ganger i uka( valgfitt) mulig også det hadde vært lurt og vurdere kysthospitalet. legen din kan sende deg dit, de er de beste på ryggproblemer. sliter en del selv, så vet hvor vanskelig hverdagen kan være. så masse lykke til og ønsker deg kjempegod bedring!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Takk skal du ha Bomper´n. Jeg skal til legen på torsdag og gruer meg litt til det. Ryggproblemer har jo nesten blitt en folkesykdom og flere og flere sliter, så jeg er redd for å ikke bli tatt alvorlig. Ganske ung er jeg også.
bomper`n Skrevet 24. januar 2007 #5 Skrevet 24. januar 2007 veit du hva...viss legen ikke tar deg på alvor bytt lege. det måtte jeg gjøre. nå er det viktig for deg at du ikke gir deg, stå på krava dine. det hadde vært mye "greier" viss man hadde brukket ett bein eller lignede, for det synes. ryggproblemer kan være vanskelig og kartlegge så det er mange som ikke blir trodd og forstått. har du forresten vært til mr undresøkelse. viss nei, krev det. og du..... du skal ikke grue deg til og gå til legen, han er der for og hjelpe og ta vare på deg. så igjen lykke til, håper alt blir bedere snart!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå