Gå til innhold

Skal jeg ta antibiotika??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme fra jobb med potte tette bihuler. I går gikk jeg til legen og fikk beskjed om å ta nesespray (Zymelin) og jeg fikk en resept på antibiotika som jeg kunne ta dersom det ikke ble bedre. Jeg er 13 fullgåtte uker og er selvfølgelig redd for å gjøre noe som kan skade fosteret...

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Auuu - bihulebetennelse er vondt! Legen din vet jo at du er gravid, så jeg ville tatt antibiotikaen med god samvittighet dersom du ikke blir bedre snart. Du får jo en type som er "tilpasset" at du er gravid. God bedring.

Skrevet

Vet legen som skrev ut dette at du er gravid?

Jeg mener det fins antibiotika-typer som gravide kan ta, men er ikke sikker på om det er alle typer...

Skrevet

Jada. Legen vet jeg er gravid. Jeg lurer på å ta det i kveld, dersom ikke trykket letter. Driiit vondt. Og nå er jeg lei etter tre dager.

Skrevet

Det er en viss risiko forbundet med å ta antibiotika under graviditeten. Jeg foreslår at du ringer og diskuterer dette med legen din.

Skrevet

Hvis legen vet du er gravid, så har han skrevet ut en type som er "klarert" for gravide. Da kan du ta med god samvittighet. Det er forferdelig å gå med bihulebetennelse! Jeg trodde folk overdrev, helt til jeg fikk det selv!

Ta antibiotikaen, men pass på å følge angitt dosering, og ta det kun så lenge som legen har angitt!

God bedring!

Skrevet

Det er helt trygt å ta penicillin! Jeg hadde hals- og ørebetennelse før jul og fikk tilslutt apocillin. Den er garantert trygg, det er farligere å gå syk!

God bedring =)

Skrevet

Au! Bihulebetennelse er ikke godt. fikk det selv rett før jul. var da 13 uker på vei. jeg brukte ikke antibiotika, men derimot brukte jeg masse saltvannsspray. I store mengder!! det hjalp meg og jeg ble kvitt trykket etter bare et par,tre dager.

Skrevet

Eg har åg gått på antibiotika når eg va 16-17uke på vei.

Åg legen min forsikret meg at d ikke var farlig:)

D sier jo seg selv egentli, en lege skriver jo ikke ut en resept på noe som er farlig for deg:)

Ta antibiotikan me go samvittighet du:)

Eg veit kordan d e å uro seg, eg ringte legevakta når eg va i uke 9 førr å høre om eg kunne ta en paracet en søndag:)

Skrevet

Du kan trygt da antibiotika når legen vet at du er gravid. Har selv hatt bihulebetennelse flere ganger. De første gangene var jeg ikke gravid og da fikk jeg noen tabletter i tillegg til antibiotikaen. De skulle gjøre noe med slimhinnene i nesen og bihulene. Disse får du IKKE når du er gravid siden de kan påvirke andre slimhinner i kroppen også. Ellers så har det stort sett vært den samme antibiotikaen jeg har fått - det eneste som hjelper på bihulebetennelse og medfølgende hodepine.

Skrevet

ta antibiotikaen, men drikk biola eller annen syrnet melk samtidig. da slipper du kanskje å ha diare samtidig som du er syk.... pass også på etter antibiotikakuren at du ikke har fått soppinfeksjon i underlivet. dette er veldig vanlig i forbindelse med antibioitika.

Get well soon:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...