Gå til innhold

Sure oppstøt hele tiden!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samme hva jeg spiser, og om jeg spiser..

Værst om natta..

Blæh, sitter her nå - spiste kl. 7.30 - og er rett og slett kvalm ennå...

Fordi jeg har lavt jerninnhold må jeg spise leverpostei og brunost og drikke appelsin-juice - og det er det jo bare LITT syre i... ;-)

Noen naturlige tips? -Skal til legen først neste uke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp Gaviscon på apoteket. Det er helt naturlig og du kan trygt bruke det under graviditeten. Det er det eneste som tilslutt hjalp meg.

Skrevet

Frutin fra helsekosten hjelper meg, og gjorde det i hele sist svangerskap. Pluss laktoseredusert sjokomelk fra Tine, er så tykk at den temmer halsbranndragen :)

Skrevet

Berre ein digresjon.Trur ikkje brunosten er tilsatt jern lenger. Jordbær har derimot masse jern. For meg er det fruktin fra helsekost som hjelper best mot halsbrann.

Skrevet

Hmmm, stemmer det.. Eneste er de Litago-barne-brunost-skivene - de er tilsatt jern..

Skal prøve fruktin tror jeg!

Takk for tips!

Skrevet

Håper du også går på jerntilskudd siden jern innholdet ditt er lavt... Anbefaler også gravidascon som er nevnt overfor her den funger hvertfall for meg og den er heller ikke så ille i smak....Den skl jo tygges ;)

Lykke til...

Skrevet

Nope, har jerninnhold på 10,8 men har ennå bare blitt fortalt at jeg skal spise mer jernholdig mat...

Tipper jeg blir bedt om å begynne med Hemofer eller noe når jeg skal til legen neste uke.. JM mente at det gikk greit foreløpig fordi jeg hadde veldig høyt jernlager da jeg ble gravid.

Føler meg ikke spes uvel - blir bare litt fort sliten..

Skrevet

Aflurax på apoteket hjalp meg... greide ikke svelge gaviskon da den skummer i munnen...urk!!!!!!!! Brokkoli har masse jern! :) lykke til!

Skrevet

Har hørt at det å knaske litt på rå mandler kan hjelpe mot sure oppstøt/halsbrann.. Det samme kan det med å spise litt på en moden banan, altså at den ikke er grønn.. Vet ikke om det hjelper, da jeg ikke har hatt de plagene selv (bank-i-bordet...), men dette er altså noe jeg har hørt.. :)

Skrevet

Gaviscon finnes også i flytende form, men det er fremdeles litt kvalmt og hjelper bare ørlite på meg.

Noen har funnet ut at club soda er redningen, mens jeg spiser vaniljeis, eller tar en kopp kakao selv om jeg blir litt forstoppet av melkeprodukter. Varierer hva jeg syns er værst av brannsår i brystet og vondt i magen... :-)

Tips2: Ikke drikk appelsin juice like før du skal legge deg. Drikk det på begynnelsen av dagen sammen med leverposteien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...