Gå til innhold

F#%¤s BOLIGMARKED!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter vi i Oslo og har 1.4 mill til å kjøpe en leilighet. Vi fant en sliten en, i la oss si et mindre attraktivt boområde i Oslo som var taksta til 1,180, sånn at vi hadde litt å gå på hvis den skulle gå litt over takst. Når vi ikke gadd å følge mer på budrunden, var det bydd 1,310. Her snakker vi at alt måtte pusses opp!!!. Må vi kjøpe et j.. kott eller?? ARRRGH! Måtte bare få ut litt frustrasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens boligmarked er fryktelig vanskelig, særlig for førstegangskjøpere i Oslo. Men ikke gi opp, plutselig er dere heldige og får drømmeleiligheten. Mitt råd er: gå på visning i dårlig vær og legg inn bud etter første visning med frist til 12:00 samme dag. Vi gjorde det og fikk vår drømmeleilighet i oktober. Leilighet i samme blokk har nå gått for 250 000 mer enn vi betalte for 3 måneder siden... Så vi var heldige!

Det gjelder å ha is i magen... Lykke til med kjøp!

Skrevet

Ja, boligmarkedet er helt sinnsykt for tiden - må være frustrende ja. Men lykke til - håper dere finner noe snart:o)

Skrevet

Nye regler nå - må gå min 24 timer etter visn med budfrist....teit regel, men sånn er det. Det som går an er å ta direkte kontakt med selger og gi ham budet direkte - da slipper en unna 24-timers regelen..

Skrevet

Det er ikke noe bedre her i Tromsø hvis du er førstegangskjøpere. Har flere venninner som ønsker å flytte hjemmefra, elelr kjøpe sitt eget, men hvis man ikke har noen å kjøpe sammen med er det helt umulig....

Skrevet

Her i Bergens-området er det helt sinnsykt også - glad vi kom oss inn når vi gjorde:o)

Skrevet

Ja så sitter man liksom fast her også, venner, familie, jobb. Kan jo ikke bare flytte fra alt. Håpløst. Vi var forresten på visning i skikkelig stygt vær så...

Skrevet

Vi kuppet en leilighet for ca 3 år siden. Det var akkurat i begynnelsen av boomen, hadde vært på MANGE visninger, og alle hadde budrunder som endte i himmelen. Vi gikk til de forskjellige meglerne og så på leiligheter som ikke hadde hatt visning enda, fant en vi likte bildene på, de hadde også internettvisning, og bød over takst før visning.

Det var litt gambling, men vi er fornøyde med kjøpet.

Det er en ide å gjøre det på denne måten, men ikke alle selgere godtar tilbud før visning.

Lykke til.

Skrevet

flytt et annet sted og få mye mer for den prisen... vi har 1.2 i lån... i den summen eier vi

hus fra 1987, på 200 kvadrat. som vi har pusset opp absolutt alt, inne og ute. kjempe fint, og stort hus med 5 soverom, 2 stuer, to bad, 2 kjøkken osv.. og en 100 kvadrat stor ny bygd veranda

garasje

1,7 mål tomt

pluss at både jeg og sambo kjører relativt nye, fine biler...:)

og nei.. vi bor ikke ute på landet helt alene. bor i et stort fint etablert bolig felt..:)

Skrevet

Det er som sagt kommet nye regler for dette nå - min 24 timer fra visn. til budfristen går ut...så da går det egentlig ikke an å "kuppe" boliger sånn lengre. Det skal liksom gjøre det lettere for kjøperene, men tror det biter litt i begge ender jeg....men som sagt, det går an å ta kontakt direkte med selger ang bud, men da bør det jo være endel over takst for at de sikkert godtar det...

Skrevet

Det frister, tro meg vi har tenkt den tanken! Men vi er født og oppvokst i Oslo, jobber her og har ALL familie her... det er utrolig vanskelig å bare flytte ut. Rett utenfor er det omtrent like dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...