Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Gutten vår på 10 mnd spiser mye mindre enn tidligere. Er redd han vil begynne å bli urolig på natt. Noen som vil dele erfaringer?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 min sover like dårli samma hvor mye eller lite han spiser så her har det iallfall ikke noe å si. Han er 7 mnd foressten....
1 + 1 spire :-) Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Hvis de får for lite mat kan de også bli slappe og dermed sove mer...
Gunhildl Skrevet 24. januar 2007 #6 Skrevet 24. januar 2007 Hei. Eldstedattera vår sov rundt fra hun var ca 6 mnd og hun hadde perioder hvor hun spiste mye mindre enn normalt, men hun sov alltid natta rundt for det. Vår nr 2 er nå 10mnd og mye mere ustabil. Noen netter sover hun rundt, mens andre netter kan hun fortsatt våkne og vil ha pupp. Virker ikke som inntaket på dagen har noe å si faktisk.
venus Skrevet 24. januar 2007 #7 Skrevet 24. januar 2007 Min gutt er ni måneder nå og har egentlig vært en småspiser hele tiden og sovet korte lurer på dagen. Natten har han sovet gjennom siden han var to mnd. Etter han begynte med fast føde ved 7 - 8 mnd alder synes jeg han begynte å sove mer og bedre på dagtid. Som oftest sover han 2 timer men også 3 timer 3 1/2 time er heller ikke uvanlig. Og gjerne to ganger om dagen. Er det noen spesiell grunn til at han spiser mye mindre enn vanlig? Og har det vart lenge? Jeg kan fort merke på min gutt om han begynner å bli syk, da er det straks mye mindre mat han vil ha. Melk er stort sett det han vil ha.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #8 Skrevet 24. januar 2007 Tusen takk for flere svar! venus: Har liksom mistet interessen for mat de siste 14 dagene, spiser omtrent halvparten av det han pleide. Men han var vel og merke en matmons. Tidligere gikk det ned 2 store porsjoner grøt (laget på 200 ml vann), 1 skive, et middagsglass, 2 flasker mme og litt frukt. Nå blir det ca 1 skive, 2 flasker melk og et middagsglass + litt frukt. Det kan virke som han er litt irritert om dagen, har nettopp satt seg opp og vil videre opp. Prøver å krabbe osv... Kanskje det er det det kommer av?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #9 Skrevet 24. januar 2007 Mye mat-mye søvn; JA!! Jeg kan plusse på et par timer for hver 100 ml melk ungen får i seg på kvelden. Og dette vil nok ikke mm-fantaster like. Men en mme flaske etter puppen er tømt p kvelden gjør underverker for søvnen. Barn under året skal regelrett proppes med mat. De må ha noe å gå på når de runder året, for da faller den velsignede appetitten i do. Desverre..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2007 #10 Skrevet 24. januar 2007 Er vel det som har skjedd her ja.....appetitten har falt i do. Takket være god appetitt tidligere er han i hver fall ikke tynn heldigvis. Har litt å gå på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå