Gå til innhold

Hvilke assosiasjoner har dere til dette navnet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Ingrid?

Hva slags navn er det, om dere skjønner hva jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser for meg en selvstendig jente med bein i nesa!

Skrevet

Det er et klassisk navn mener jeg. Jeg assosierer det mest med Ingrid Bergmann og hun var jo en flott dame. Ellers er det jo et dronning og prinsessenavn. Dronning Ingrid av Danmark og Ingrid Alexandra.

Også litt Bjørnson - Ingrid Sletten av Sillejord.

Skrevet

Ingrid er et flott navn! Ser for meg en søt lyshåret jente:)

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med navnet jeg... Går liksom aldri av moten:-)

Skrevet

ingrid alexandre (prinsessa) er det første jeg tenker på. og en jente med blonde krøller og briller;)

Skrevet

Jeg heter Ingrid og er veldig fornøyd med det, liker navnet mitt godt:)

Det er klassisk og går liksom aldri av moten som noen over her sa..:)

Skrevet

Synes det er et fint navn. Tidløst. Samme sjanger som Sigrid, Kristin osv

Skrevet

Klassisk vakkert! Går aldri ut av bruk. Kler både den ultrafeminine jenta og den tøffere "gutte-jenta". Sto som nr 2 på vår liste.

Skrevet

Synes det er helt greit. Hadde aldri valgt det selv, men ikke stygt!!

Skrevet

Fint tidløst navn som passer både til unge og til gamle... Blir kanskje litt kjedelig. Veldig vanlig navn, men helt greit liksom. Assosierer det igrunn ikke med noe siden det er så mange ulike typer mennesker som heter det

Skrevet

Ingrid er et nydelig navn. Min mormor het det, betydningen er også noe å tenke på. Det betyr: en vakker kvinne :-)

Skrevet

Burde kanskje ikke svare når jeg ikke har noe positivt å komme med, men synes rett og slett det er kjedelig.

Skrevet

Super fint navn =) Kjenner både den klassiske, piano spillende Ingrid, og den gutte-jenten Ingrid. Passer like godt til begge to!

Skrevet

Tenker: Mye brukt, derfor assosierer jeg det med alle slags jenter, lyse og mørke fra alle kanter av landet og folkelag. (Fra prinsesse til kassadama på Rimi;-))

Pent og klassisk.

Skrevet

Vræl sier jeg bare. Klarer ikke navnet. og det er fordi jeg forbinder det med ei som har ødelagt mye av oppveksten min. Rart fordi mange av de som jeg er mest glad i heter Ingrid, men en person kan ødelegge et navn så derfor like rjeg det ikke.

Skrevet

Tenker på Dronning Ingrid :o)

Kjenner ei Ingrid på 9 år som er utrolig søt og hyggelig, så for meg er det er rent positivt navn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...