Gå til innhold

Er så i tvil...ang. bytte av barnehage

Anbefalte innlegg

Sønnen min på tre går i en barnehage ganske langt unna. Det vil si at det ikke er så mange som sokner til samme skole som han... Det jeg lurer på er om det er mest guntig for han å fortsette der (han trives veldig godt og har gode venner) eller om det er bedre å få han inn i barnehage i nærmiljøet.. Han er desemberbarn og har derfor bare 2,5 år igjen så om han skal bytte må han gjøre det nå til høsten.

Fortsetter under...

Gjest Mamsidaisy

Vanskelig å velge - helt enig.

Vet bare at jeg selv gikk i barnehage langt unna skolekretsen og trivdes som fisken i vannet der. Det var vegg-i-vegg med mammas jobb, så det fungerte fint i hverdagen. Ulempen var selvsagt at jeg ikke kjente et eneste barn da jeg begynte på skolen, bortsett fra en slektning.

Han hadde gått i barnehage lokalt og var i full sving med fotballkamp fra første friminutt. Husker den litt ekle følelsen av å stå på sidelinjen og se på "alle" de andre som lekte og kjente hverandre.

Det gikk imidlertid fort over. En av de andre jentene kom bort til meg og lurte på om vi skulle være venninner (husker episoden veldig godt - og det begynner jo å bli noen år siden... ;-)). Dermed var det gjort - full fart med venninner og greier ganske raskt. Barn finner hverandre fort uansett, tror jeg

Henger meg på den jeg....gutten min går i barnehagen der jeg jobber og det er et stykke unna der vi bor. Da jeg for snart halvannet år siden fikk tilbud om plass der jeg jobber, var jeg veldig i tvil. Hadde egentlig planlagt å søke den barnehagen som ligger vegg i vegg med blokka vår, men takket ja av praktiske årsaker. Han (og jeg) stortrives i barnehagen vår, men jeg tenker fortsatt på det at han begynner på skolen om halvannet år og at han egentlig ikke kjenner noen i nærmiljøet så godt. Vi har bare bodd her et drøyt år også da. På den andre siden derimot, så krever det mer av oss da vi er hjemme da. Vi skal prøve å være litt mer aktive ute her så får vi se hva som skjer. Han er flink å være ute å leke og har skaffet seg noen kompiser her ute. Blandt annet en som er like gammel. Men de leker sammen på sommern og så fort høsten og vintern kommer så er gata blåst for unger. De kjenner hverandre ikke så godt at de ringer på hos hverandre enda, men vi får se hvordan det går til våren igjen da aller kommer ut av hiet sitt...hehe....vi prøver også å få han med på allidretten sammen med jevnaldrene unger her, men det er fult så vi står på venteliste (nr 1 også, men det er ingen som vil gi fra seg plassen sin..). Til sommeren har han lyst å begynne på fotballskolen sier han, så da er det vel muligheter for å skaffe seg nye bekjentskaper der også.

Poenget mitt var vel egentlig at jeg tror ikke det gjør noe om man ikke går i barnehage i nærmiljøet så sant man er litt aktive på fritiden og skaffer seg bekjentskaper og sånn der en bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...