Gå til innhold

Dere med gutter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Pleier å tørke stumpen til junior etter avføring + skylle i vasken 1 gng pr dag- men ser han er litt sår på sidene av pungen - i sprekken mot låret. Tørker han jo, og får ligge litt naken ved bleieskift, men likevel ser det ut som om huden "løser seg opp". Skal jeg smøre? Ta på potetmel? La det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å smøre med salve der, funker ikke det prøv potetmel ja... Sikkert bare fuktighet. Jeg har hele tiden smurt med salve, smørt ordentlig godt på både i stumpen og lyskene, og han har aldri vært rød eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lett litt hvitt belegg der (som i alle folder og valker)

Vi bare passer på å vaske med myk klut (vi bruker Mesoft gas-kompresser til vask av baby - de er supermyke og billige, 22,- på apoteket for 100stk) og tørker veldig godt med en myk vaskeklut etterpå, så det ikke er fuktighet i sprekkene.

Smører ikke med noe (bare i stumpen hvis litt rød), men bruker litt olje i badevannet hans.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt belegg ja, det har min også! Ser ut som hud som løser seg opp, prøvd å vaske litt ekstra, men er redd det skal gjøre vondt for han.

 

Får bare bort gult bæsjeblegg i furene under pungen ved å vaske han i vasken, men det skal man jo ikke gjøre så mye pga huden - men hva er verst..mye vannvask eller å ha litt gult igjen der inntil kveldsvasken? Bruker Lillegården servietter, og olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...