Gå til innhold

Hva er normal vektoppgang i uken for en baby ca tre mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det 100-200 gr i uken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Men det er vel individuelt det som alt annet.....

Skrevet

100-200 gram er vel ganske lite.

Skrevet

Hehe, min gikk opp 400-500 gram i uken frem til han var 4 mnd nesten. Så man kan si at det er mye som er "normalt"

Skrevet

Hvorfor jeg spoer er fordi min jente har lagt paa seg ca 130 gr i uken siden foedsel. Jeg lurer paa om det er normalt, eller boer jeg begynne med mme? Hun virker mett og fornoyd etter maaltid, men jeg er allikevel bekymret over saa lite okning..

Skrevet

Hvor mye veide din jente ved fødsel og hva veier hun nå?

Skrevet

Min også. Trodde det var vanlig, jeg.

Skrevet

Hun veide 2.9 og veier naa 4.5 kg. Takk for linken, skal legge inn vekt der.

Skrevet

Du vil vel få tilbakemelding på 3 mnd kontrollen dersom det er noe å bekymre seg for. Min baby har lagt på seg ca 200 gram i uken siden fødselen og han lå perfekt på kurven sin da vi var på kontroll

Skrevet

Hei.. Jeg fikk ei jente som veide 2800. ved fødsel.. Når ho var 3mnd så veide ho 5070..Så på ho gikk det fort i førsten.. Men fra 3mnd til nå (9mnd) har ho bare lagt på seg 2350g.

Jeg fikk vite at ca 150-300 er normalt i førsten...

Skrevet

Det er da vel ikke noe som heter "perfekt på kurven". Alle barn er perfekte på sin måte, og så lenge de har et jevnt mønster i vektoppgang, er det normalt for akkrat det barnet det gjelder. Man kan stort sett bare gi blaffen i den percentilkurven. Den er mer til stress enn til nytte for de aller fleste, bortsett fra de få som havner akkurat på midten. Barna som ligger over og under "det perfekte" er også helt fine og normale barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...