Gå til innhold

Har alle babyer som ruller før de er 5 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er over 5 mnd og eneste "rullingen" hun gjør er når hun ligger på magen og tipper over på ryggen.. Dette er vel mest flaks for hennes del, for hun haaater å ligge på magen..

Men noen rulling andre veien har aldri skjedd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine gjorde det veldig tidlig, men jeg kjenner mange som var en del eldre før de gjorde det.

De er så forskjellige disse småttene vettu:-)

Skrevet

Sønnen min har akkurat begynt å rulle nå (6mnd), og nå gjør han det hele tiden... Ble overstimulert i jula med mye fangsitting, så fikk ikke ligge på gulvet og trene. Siste tiden har vi ligget på gulvet med han og trent, og det har gitt resultater!

Skrevet

Gutten min rullet ikke fra rygg til mage før han var mellom 5,5 og 6mnd en gang :) Syns også mange av de som skriver her har baby som ruller tidlig.

Skrevet

Jenten min rullet for første gang når hun var 5,5 mnd. Når hun først rullet så ruller hun med en gang hun legges på rygg.

Skrevet

Jeg synes også alle her virker så tidlig ute. Men i følge bøkene så er det vanlig at de øver fra fem-seks måneder. Så bøkene tar vel feil da...

Min var litt over fem måneder når rulling fra rygg til mage begynte. Før det var det helt ubevisst. Fra mage til rygg ser ut til å ta litt tid.

Skrevet

Synes mange åler seg ved 6 mnd og jeg da, men det er min treg til. Kun når det som ligger forran han er interressant nok...som min mobiltelefon og div ulovlige ting som peisen osv ; )

Skrevet

Gutten min rullet fra rygg til mage ved ca 6 mnd og begynte å åle seg ved 7 mnd. Fra mage til rygg kom en mnd tidligere men bare mot den ene siden:-)

De er utrolig forskjellige disse små!

Skrevet

Tulla mi er nesten 8 mnd (7 mnd korrigert) og ruller nesten ikke. Hun har rulla fra magen til ryggen noen ganger, men er stort sett fornøyd med å ligge på ryggen..

Skrevet

mi rulla fra mage til rygg da hun var 4 mndr, rygg til mage da hun var 5. ifølge fysio er d vanligst fra 5 mndr og oppover (men d er jo DEN statistikken da). ikke noe å stresse med, alt skjer når ungen er klar for det uansett:) tror nå jeg da.

kan jo ev hjelpe til litt med å holde det øverste benet når den lille ligger på siden, da skjønner de etterhvert hva de må gjøre for å komme over den hersens skuldren sin!;) funka bra hos oss, litt øving- så var hu igang!:)

Skrevet

Vi har trent mye med Håkon for å få han til å rulle fra rygg til mage. Mest pga utålmodig mamma som er sammen med andre mammaer som har eldre babyer, og dermed blir frustrert over at de andre babyene kan så mye... Han har rullet på egenhånd fra rygg til mage de siste 2 ukene, og mage-rygg klarte han for første gang i helgen. Men det tror jeg var mer tilfeldig enn beregnet, for han skvetter enda, selv om han gjør det mange ganger om dagen. Han blir 4 mnd denne uken.

Skrevet

Lukas er 6 mnd og 9 dager, han ruller ikke noen veier han =) Har hendt, men det har nok bare vært uhell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...