Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 Hvor lang tid tar en igangsatt fødsel? Vet det ikke er så lett å svare på kanskje, men går det statistisk sett fortere eller seinere enn en vanlig fødsel?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Tror det går saktere, kommer nok an på årsaken til at det settes igang da. Har vannet gått går det nok raskere enn om man tar stikkpiller eller gele ute modning i det heletatt.
grycath Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Jeg ble satt igang med førstemann, og det var ikke noe særlig egentlig, resultatet ble at jeg lå en hel dag med vonde rier som slakka av på kvelden, hadde 2 cm åpning dagen etter og da tok de vannet og fra vannet var tatt til sønnen min var ute gikk det ca 7 timer. Med nr 2 begynte jeg å kjenne murringer kl 7 på morningen, men i 17 tiden begynte det for fullt og kl 20 ble hun født..Mye bedre opplevelse. Lykke til =)
Gjest Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Jeg ble satt igang med begge mine. Første gang ble jeg satt igang i 7 tida, men tok en haste keisersnitt i 9 tida. Siste gang, satt igang kl 11, og babyen kom kl.00.54 (altså, dagen etter) En hel dag med rier og smerter!!!
2_TETTE Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Jeg blesatt igang sist. Lå TRE døgn med rier og smerter og såå ble det hastesnitt likevel fordi kroppen min ikke ville reagere på hormonene de ga med... Hadde aldri prøvd det igjen
Taram har gutt&jente Skrevet 23. januar 2007 #6 Skrevet 23. januar 2007 Jeg ble igangsatt med førstemann. Ble strippet og tok vannet ca kl 12. Skjedde lite, ble satt på drypp kl 17. Skjedde lite den neste timen, så dryppet ble 6-doblet ca kl 18. Da skjedde ting plutselig i en vill fart. 18.30 lå jeg på fødestua, gikk fra 4 til 10 cm på 45 min, og etter trykketid på 1,5 time var ungen ute. Dette er nok ganske raskt for en førstegangs, og jeg syntes det var litt for heftig for å være ærlig. Håper jeg slipper ignagsettelse nå....
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 Off. Dette hørtes jo ikke så hyggelig ut. Men jeg har visst ikke noe valg. Her blir det ikke noe fødsel av seg selv :-/
godiva med 3 gull Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 Ble satt igang 19 dager over termin. det tok 57 timer og 37 min før hun var ute. Ble da tatt med vakum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå