Gå til innhold

Kan spysjuken være farlig for fosteret?


puspus

Anbefalte innlegg

Noen som vet? Låg strekk ut igår og spydde hele dagen, fikk ikke i meg en dråpe væske uten at det kom opp igjen. Jeg hater å ha spysjuka:( Er 10+3 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei - vi som er ekstremkvalme opplever væsketap i flere uker (enkelte dager ikke noe drikke) uten at legene løfter et øyenbryn. Jeg er på vei med nr. 2 i uke 25 - alt bra så langt (nr.1 overlevde på SVÆRT lite væske)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster du opp pga svangerskapskvalme el har du fått magevirus? Kan være vanskelig å skille hvis du har vært kvalm med oppkast tidligere i svangerskapet, men ved magevirus får man ofte feber og løs mage i tillegg. Magevirus er stort sett ikke skadelig for fosteret,men feber kan være det. Væsketap over kort tid er ikke farlig for fosteret, men fortsetter det mer enn 2-3 dager ville jeg tatt kontakt med lege.

 

Hilsen sykepleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkast i seg selv er ikke farlig - selv om du får væsketap. Går du sånn over lang tid kan det være farlig for deg (dehydrering), men fosteret tar det den har bruk for. Jeg har hatt ekstrem svangerskapskvalme i begge svangerskapene og det var verst første gangen - da kastet jeg opp alt jeg puttet i munnen og gikk ned 8 kg på 14 dager. Fikk ikke i meg en dråpe væske og ble kraftig dehydrert, så huden min stod av seg selv...ble innlagt og tilført væske intravenøst - men fikk beskjed om at det aldri var noen fare for fosteret. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...