Vladimir og Estragron Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 ....så har jeg også lurt veldig på dette. Vi er en allergikerfamilie, og jeg var veldig bevisst på at jeg ville fullamme fra dag en. Men så kom ikke melka, ungen min gikk litt mer ned i vekt enn de ti prosentene som er vanlig, og gråt om natta. Jeg syntes så synd på ham. Min jordmor gav oss imidlertid noe som hun mente var greit å drikke for allergidisponerte barn -- det var et eller annet med nedbrutte melkeproteiner. Dette ga vi til ham i to små porsjoner en natt før melka kom. Er det noen som vet hva dette var? Og en annen ting jeg har lurt på er om det var nødvendig. Sønnen min var god og rund da han ble født -- 3,9 kilo. Er ikke det et poeng, at han hadde litt å gå på?
Expat Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Det var flott at din jordmor var bevisst nok til å bruke HA mme! Selv brukte vi en glukoseløsning da de krevde at barnet fikk noe... men jeg bor ikke i Norge, da! Det er den vanlige mme'n som gir størst problemer hos babyene. Flott at du var verbal om dine ønsker, der slapp du sikkert en del problemer! Les på flaskeposten.org om flaskemelk.
Vladimir og Estragron Skrevet 23. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2007 Ja, jordmoren var flink, men samtidig er jeg litt misfornøyd med det som skjedde. Jeg var så sliten etter fødselen, og så var det en jordmor som sa at de var fornøyd hvis barnet lå til brystet og sugde skikkelig en eneste gang i løpet av det første døgnet. Ja vel, tenkte jeg, og la dermed gutten til brystet alt for sjelden. Dermed kom ikke melka. Syns synd på gutten min nå i ettertid, han sov for det meste, og sa jo ikke fra før vi merket at han hadde gått masse ned. Men nå vet jeg det, til neste gang altså : )
på tide å prøve? Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 gutten min fikk bankmelk på barsel. han var verken veldig liten eller prematur. rart at dere ikke fikk det når dere er alergikere?
Murmeline Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Ikke alle sykehus som har bankmelk. Det krever en del ressurser, og man må ha tapperi, hehe.. Jeg var på to sykehus, det ene hadde bankmelk, det andre hadde ikke (lite sykehus)
knærten71 Skrevet 23. januar 2007 #7 Skrevet 23. januar 2007 Min fikk også morsmelk fra banken mens 6 uker etter fin min venninnes barn mme
_svana_ Skrevet 23. januar 2007 #8 Skrevet 23. januar 2007 Mine fikk ikke bankmelk. 2310 og 2650 var de (36+0) og fikk nutramigen til melkeproduksjonen min kom godt i gang.
_svana_ Skrevet 23. januar 2007 #9 Skrevet 23. januar 2007 Forresten, det var ikke fordi det ikke var bank der, men fordi de ikke var små nok... (Når jeg ser på bilder i ettertid synes jeg de var veldig små...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå