Gå til innhold

noen som er opperert for skoliose her??

Anbefalte innlegg

lurer på noe jeg.

ble opperert i 85,så jeg har den gamle typen stang innopperert.den som ikke er ledda,men som bare avstiver.nå har jeg klart å bære frem 5 unger.til tider var dette et sant lite mareritt...

hvordan er deres rygger etterpå?? ble dere værre,eller er det slik som før? jeg sliter mer og mer med ryggen.å til tider er jeg sengliggende.

av og til kjennes det ut som hele greia løsner.men vet jo at det ikke er tilfelle.hadde bytta stang,hadde jeg kunnet...for denne her har kun gitt meg plager.noen flere med lignende rygger?? som kanskje kan gi meg råd og tips om hva jeg kan gjøre for å bli bedre.eller få et mindre smertefult liv.for vondt har jeg gitt.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7903954-noen-som-er-opperert-for-skoliose-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia.

Ja jeg er.. Ble opertert i 2000 jeg da. fikk inn div stenger og bolter som holdt ryggraden på plass,, Hadde da gått med korsett i 8år før de fant ut at det var like greit å operere meg, gjorde det på shophies minde i oslo. Var ganske stiv i ryggen da. Ble jo avstiva i korsryggen i samme slengen.. Men i begynnelsen av 2003 begynte jeg å få jææææ vondt i ryggen, klarte nesten ikke å gå eller puste. Gjorde veldig vondt for å si det mildt. Gikk litt over etter en mnds tid og etterhvert da dukka det opp en kul midt på korsryggen over ryggraden som vokste litt, tilslutt sprakk den og det kom væske ut av den, var veldig ekkelt men da fant legene ut at de skulle operere ut metallet igjen da.. Det var veldig godt, og det viste seg at metallet hadde begynt å gro seg ut av ryggen igjen da. Er det rart jeg hadde vondt?? hehe.. Var iallefall godt å få det ut. Har sliti endel med ryggen etter begge oprasjonene pga at ryggen ikke er like sterk som andres rygger, pluss at nakken og skuldrene har fått seg en trøkk etter de smertene jeg hadde før jeg opererte sist, gikk med skuldrene oppi øra vettu.. Svangerskapet mitt gikk greit å, fikk litt små vondt i ryggen på slutten når jeg jobba, og det har gått greit etterpå å.. Jeg pleier ofte å ligge på magen og ta såne ryggøvelser osv men de hjeler vel kanskje ikke på sånne smerter.

Skulle nå tro at vi burde ha krav på fysioterapi ol da?? Iallefall når ryggen er veldig vond. Burde høre med legen om hva du evt kan få av sånne tilbud som massasje el fysioterapi eller smerte behandling. Tror ialleall at kiroprator er noe vi med jern i ryggen skal holde oss unna ;)

Lykke til da. Håper du finner noe som kan hjelpe ryggen din =)

takk for svar =)

ble opperert på sophies minde jeg også.men gikk ikke i 8 år med korsett.kun 4....snakk om seigpining !!! er det vondeste av alle vondter....vet hva det vil si å gå med skuldra opp under øra ja.var ganske sjeiv før jeg ble lagt under kniven.

det som ble problemet her,etterpå,var at di tok bein fra hofta og satte inn i ryggen.ergo er hofta vrien.sitter jeg i en bestemt stilling låser alt seg.(auuuu) å den ekte ryggraden er kommet mer ut.rygghvirvlene stikker ut,slik at det er kuler.så jeg må bestandig ha noe mykt bak ryggen.å ligge på gulvet og lignende er tabu.enkelte dager fungerer jeg bare ikke.har prøvd behandling.ble ikke bedre.musklene er ok,men det er resten som gir meg pine.har prøvd alle di øvelsene jeg fikk sendt med hjem,pr ark...hjalp sikkert i 85,men ikke nå...kiropraktor får vi jo ikke til.det er fyfy =) angrer nesten hele opperasjonen jeg.å tar di ut min stang,ja da blir det rullestol på meg.er ennå sjeiv,så jeg sliter med slitasjeskader i føttene også.opperert 3 ganger fra knærne og ned,hehe.

merker bare at jeg etter svangerskapene har mye mer vondt.derfor jeg spurte om litt råd,hjelp osv.

en spesialist her jeg bor rista på hue av det di hadde gjort.skulle velge selv om jeg skulle ta bein av hofta eller ha donorbein.siden det innebar ganske store problemer for meg etterpå.hørte ikke en dritt...har vært en det på sophies m,men di fant ikke noe feil.å det er jo klart....

får vel bare finne en måte å fungere på.noe idrettsutøver blir jeg iværtfall ikke =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...