atpåklatt08? Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 hei for å prøve å tenke videre.... Legen sa i går at vi kunne prøve hormontilskudd for å holde på spiren hvis vi ønkser å prøve videre. Jeg vet ingen ting om dette og gubbens første reaksjon var -"å nei husker naboen holdt på med det og de hadde veldig dårlig erfaring", men han vet jo selvfølgelig ikke hva slag hormonkurer naboen holdt på med. Blir litt irritert over et bastant motangrep men tenkte jeg skulle finne noen sikre kilder for informasjon. Det han er bekymret over er vel at jeg skal bli enda mere krakilsk og hormonpåvikret enn det jeg har vært i det siste. Nå vet jeg ikke hvaslags hormoner deter snakk om, jeg blir jo tydligvis lett gravid, eggløsning er på plass, men det er noe som går galt senere. Noen som vet hvaskags hormon tilførsel som er aktuell og ev bivirkninger?
skifer Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Han tenker nok på progesterontilskudd ,det er det gule legemet(restene tetter eggsekken)som produserer,hvis du produserer lite av dette kan et progesterontilskudd hjelpe. '''''jeg har selv forskt det to ganger,jeg fikk et tilskudd som het crinone vaginalgel,som settes lokalt i skjeden,den ser ut som en hvit krem,og skal settes om morgenen,er ikke ubahagelig men truseinnlegg er et must. Desverre for min del så hjalp det ikke,men jeg vet om fler hvor det faktisk har hjulpet,alle ivfere tar dette tilskuddet etter egginnsetting. Ta imot tilbudet du,kanskje er det akkurat det som skal til for din skyld. Klem
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Hei attpåklatt. Som skifer skriver er det crinonegel /eller progesterron kapsler som da ofte blir brukt.Dette blir da brukt frem til uke 10 eller 12,litt varerende ser jeg.Har også lest om at enkelte har fått blodfortynnende,og at det har hjulpet dem å beholde spirene.Jeg kan ikke fortelle deg hva og hvorfor,men ser at du trolig vil komme godt ut av å snakke med din lege om dette. Jeg ønsker deg lykke til videre attpåklatt. Klem fra
*BLÅFUGL* Skrevet 23. januar 2007 #4 Skrevet 23. januar 2007 Hei attpåklatt07?- stemmer som tidligere skrevet- det er nok progesterontilskudd- f.eks. Crinone- legen mener. Jeg har selv brukt Crinone i de 2 siste svangerskapene etter 2 SA i uke 7 og 1 MA i uke 11. Det gikk galt likevel- MA uke 18 og siste gang for 2 ,5 mndr siden MA i uke 22- men mistet i alle fall ikke i den perioden der kroppen av og til produserer for lite progesteron slik at spiren ikke blir værende av den grunn. Jeg er nå i tillegg anbefalt Albyl E fra positiv test hvis vi er heldige igjen, dette fordi habituelle aborter kan skyldes red. blodgjennomstrømning i morkaka pga økt koaguleringstendens hos enkelte. Bivirkninger av Crinone kan være økte svangerskapsplager- mer kvalme, ømmere pupper, mer sure oppstøt.... :-)) Håper det ordner seg for dere til slutt!!
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Du kan også bruke akupunktur etter EL for å styrke livmorslimhinnen slik at den holder bedre på egget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå