Gå til innhold

Noen som har vært på samlivskurs gjennom helsestasjonen?


-carina-

Anbefalte innlegg

På helsestasjonen der vi går tilbyr de dessverre ikke det. Nå har mannen min og jeg det bra, vi, men man kan vel helt sikkert få det bedre. Kjenner jo at det har vært en belastning å få barn, selv om vi faktisk har "klart oss bra gjennom det". Lurer på om vi burde presse på for å kanskje få kurset gjennom en annen helsestasjon? Er det noen som har vært på kurset og er fornøyd? Eller er det bare bortkastet tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i kommunen tilbyr de bare svindyre kurs, som de dekker 50 %. For et par måneder siden kunne jeg ha tenkt meg et samlivskurs, men vi har vel kommet over den verste kneika. Jeg synes vi kan redde kjærligheten gjennom annet enn 4000 kr på et kurs vi ikke vet hvordan fungerer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal presse på for å få det gjennom en annen helsestasjon! Det er jo et tilbud som kommunen sponser for alle, er det ikke..? Jeg mener å ha hørt at alle som vil skal få tilbud.

 

Vi var på dette kurset før jul, selv om vi hadde det fint(men selvfølgelig problemer som alle andre). Det er jo mest forebyggende egentlig. Jeg anbefaler det, for oss var det både nyttig og koselig! Man lærer om kommunikasjonsteknikker som hindrer krangling og at man sårer hverandre. Lærer også om mange andre viktige ting, alle kursledere fokuserer på forskjellige ting tror jeg. Det er servering av kaffe, te, frukt og snitter, og man får ei kursbok hver som kan være fin å se i hjemme også.

 

Vi fikk det faktisk bedre etterpå fordi vi fikk satt fokus på oss to og lærte gode kommunikasjonsteknikker som fungerer. Det var også veldig koselig å være på kurs, vi fikk "gått ut" alene for en gangs skyld, pratet med andre par uten barneskrik, delte erfaringer og lo mye. Ble to skikkelig frikvelder.

 

Så det var ikke bare skikkelig nyttig for oss, men også gøy :)

 

Så go for it ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk på det første gangen, men samboeren min har ennå problemer med å skjønne så mye norsk, så vi gikk ikke andre gangen. Jeg fikk bare med meg halvparten, for jeg måtte oversette det meste. Men jeg anbefaler det absolutt. Jeg synes det var kjekt den gangen vi var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...