Gå til innhold

Flere enn meg som har utsatt kontroll hos legen??


!Mia!

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ha bestilt time denne uken men orker ennå ikke tanken på en underlivsundersøkelse. Orker heller ikke tanken på sex, og blir litt skremt når jeg leser her at folk har hatt litt dårlige opplevelser med det.

Føler meg mye bedre nedentil enn for bare noen uker siden, men gruer meg til "aktivitet" der nede... føler meg ikke så på topp der for å si det slik.

Lurer også på om det kan være litt feilbrodering der for det gjør så vondt å bomelomme.. litt mye info her men dere tåler sikkert såpass etter alt dere har vært gjennom, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her.. jeg skulle vært på kontroll for to uker siden, men har ikke orket å bestille time. Føler det koster så mye energi å gå til legen.

 

Jeg hadde ks, så det er ikke pga underlivet jeg ikke orker gå... jeg vet ikke helt hva det er, egentlig. Jeg har ikke så lyst å prate om fødselen, det var så sterkt at jeg ikke har bearbeidet det helt selv enda, to mnd etterpå..

 

Dessuten føler jeg meg i fin form, og da er det ikke noe vits å gå, tenker jeg... Det eneste er at jeg skulle hatt fornyelse på minipillen, men det skal jeg prøve å få til på tlf...

 

Men siden du har født vaginalt, så synes jeg du skal bestille en time, selv om du synes det er et ork og du gruer deg litt. Godt å få det gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort det, men kan hende jeg gjør det, for tiden nærmer seg og det skal vel bestilles time litt i forveien... Tenker som så at siden jeg skal ha spiral, så kan en vente 6-8 uker med strek under 8, hehe. Da kan jeg slingre enda en måneds tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forrige mandag- og grudde meg som en hund altså!! men det var ikke noe ille i det hele tatt, og jeg var så nervøs for den undersøkelsen at jeg var helt kvalm... men - no problem at all!!!

Nå har jeg enda ikke tørt å ha sex- for jeg er så nervøs, men tror egentlig ikke at det gjør noe heller nå- siden det ikke var ille med den undersøkelsen!! (får vel snart bare hoppe i det ;)) også er det greit nå syns jeg, for nå vet jeg jo at alt er som det skal der nede........

 

Men du, ang vondt å bommelomme- du har ikke fått hemmorider da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det... akkurat som om det er en liten flik av hud som stikker ut, som ikke er sydd eller har grodd feil, eller som har revnet... Er litt nervøs for det... ønsker ikke å måtte ordne på mer der nede.. redd for å måtte klippes i eller syes i på nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var og sånn etter fødselen. Utsatte og utsatte, ingen som fikk røre meg der nede. Bet sammen tennene tilslutt og fikk det unnagjort. Det er mere det at man er så redd for å føle smerte igjen, enn at det gjør så fryktelig vondt. Prøvde meg ikke på noen aktiviteter med mannen før etter 11 u heller..... Går heldigvis bedre nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok mot til meg å bestilte i går. Skal dit neste torsdag.... må si jeg ikke gleder meg, vet jo heller ikke hvilken type prev jeg skal velge... åååå pes, pes, pes.. Føler også at stingene henger seg opp innimellom..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg også, selv om jeg hadde ks. Har hatt mye vondt i magen, selv om såret ser helt fint ut.

Jeg er livredd for at legen skal si at ."herregud!! Dette snittet er fullt av feil, og magen din er helt betent, tror nok vi må SNITTE DEG OPP IGJEN!!"

Men nå fikk jeg innkallelse, så jeg kan bare hoppe i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å lese at jeg ikke er alene om "frykten" min. Orker liksom ikke mer smerter der nede så det er nok sikkert en psykologisk sperre jeg har...

Kanskje jeg ringer i neste uke... KANSKJE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du har utsatt det, det har jeg også gjort.. Skulle vært i dag, etter syv uker fikk jeg endelig bestilt time, men så var legen syk i dag, så nå må jeg manne meg opp til ny time.. Trur det er litt feilbrodering her også, har også en sånn vond flik som du snakker om.. Den har blitt litt mindre da enn den var, så jeg håper håper håper det ikke må gjøres noe med.. For au au au..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også ks og følte meg litt usikker ang. den 6-ukers kontrollen, men jeg måtte jo bare. Bedre å få kontrollert enn å gå å være usikker. Har hatt smerter der nede, men tenkt som så at det sikkert var normalt i og med at alt av nerver, muskler og sener ble kappet rett av, og jeg hadde rett. Legen fortalte at det var det peneste snittet hun noen gang hadde sett, ingen ting å sette fingeren på der. Alt var normalt. Fortalte også at de var sluttet med underlivsundersøkelse med mindre man hadde noe illeluktende utflod eller følte at ikke alt stemte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...