Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #1 Skrevet 23. januar 2007 jenta mi på 14mnd spiser ingenting.. altså hele dagen spsiser hun nesten ikke noe jeg gir henne frokost : brødskive med pålegg... tar en bit av det og kaster ned youghurt , men nei vil ikke smake hvis jeg tvinger henne begynner hun å gråte og jeg synes ikke jeg skal tvinge mat i henne hun spiser når hun får lyst (men det får hun jo alrdi) lunsj , middag og kvelds akkurat det samme altså hun smaker på maten og vil ikke mer, uansett hva slags mat det er jeg ammer fortsatt og det er det eneste hun vil ha kan noen av dere gi meg noen ideer for hva jeg skal gjøre ? eller kanskje tips for varierte måltider... hva som helst ?
prinsessemamma=) + feb.spire Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 uff, dette kjenner jeg igjen! Det er skikelig frustrerende. Jenta mi er 15 måneder og spiste heller ingenting en periode... syns det var skikkelig ille og det hjalp ikke at folk sa at jeg skulle roe ned, "hunspiser når hun er sulten..."for hun spiste jo aldri!! Men plutselig snudde det! Vet ikke hvorfor egentlig. Jeg smurte litt forskejllig pålegg på brødskivene og delte de i biter... lot henne spise selv for da spiste hun mest. Vi klappet og jublet når hun tok en bit og gjorde det mest mulig gøy å spise=) Lagde også middag som hun kunne spise mest mulig selv med gaffel; kjøttkaker, pølser, fiskekaker, pai... ja, egentlig alt mulig. Vi får ikke lov å mate henne... må spise det selv så vi bare putter bitene på gaffelen. Prøvde å variere med grove vaffler, lunsjmuffins, pannekaker o.l hun liker også veldig godt smoothies, det drikker hun av glass som vi får holde=) Ellers får vi mate henne med youghert som også er digg. som kveldskos så skjærer jeg opp frukt i biter og gir henne.. har desverre ikke noe gode råd, nå vet jeg ikke hvor mye hun veier og sånn men legger hun på seg normalt så er det ikke noe farlig at hun ikke spiser i små perioder. som regel så tar hun igjen det og spiser masse en annen gang. Men prøv å ikke tvinge henne, det hjalp ikke for oss iallefall. Men ta det god tid ved måltidene, klistre på deg et smil og klapp masse... tell til 10 inni deg=) Lykke til=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå