Gå til innhold

Mai: Krabber deres barn


najs

Anbefalte innlegg

Hei, det var skikkelig lenge siden jeg var inom her. Man liksom glemmer det litt i denne babyhverdagen.

 

Jeg lurer på om deres babyer krabber enda. Lille Alfred gjør ikke det. Han er 8 månader nå og jeg har egentlig ikke tenkt over det enda. Men så var jeg på helsekontroll og helsesøster virket nesten bekymret over at han ikke krabbet, jeg fikk helt sjokk jeg. Min femåring krabbet ikke før han var 10 månader og da sa de at det var helt i orden.

 

Jeg føler at jeg alltid pleier å ta sånne ting med ro og at ting kommer når det kommer men siden Alfred er et litet prematurbarn blir man litt ekstra på det at de følger utviklingen sin.

 

Han ligger jo på mage hver dag og ruller rundt og kommer seg frem på sin måte.

 

Hva synes dere om hennes mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det syns jeg hørtes rart ut. Helsesøster her sa ikke noe på at min ikke krabber,er rett over 8mnd :) Og var kun 1 av de 5 babyene i barselgruppa vår som krabber.

 

Syns du skal ta det helt med ro jeg,det kommer når babyen er klar for det. Jeg stresser ikke med at min ikke krabber. Deilig med bedagelig baby syns jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vårt 8-mnd treff var det en baby som krabbet og helsesøster var mektig imponert. Hun påpeker hele tiden at babyene utvikler seg i forskjellig tempo og at vi ikke skal bekymre oss.

 

Når det er sagt så er vi enige om å få fysioterapeut til lille gullet mitt. Hun er straks 8 mnd (ble født 4,5 uker før tiden) og ruller nesten ingenting. Hun ruller fra mage til rygg, men aldri andre veien. Hun bare snur seg over på siden, tar tak i det hun har snudd seg etter og snur seg tilbake.

 

Forstår godt hva du mener med at en følger ekstra med på utviklingen.. Sammenlignet på med de andre på vår barselgruppe synes eg gullet mitt ligger både en og to mnd bak de andre.. Men det høres ut som din lille Alfred ligger bra an, ikke la helsesøster stresse deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle barn som krabber engang! Tulla mi krabber heller ikke. Det er helt normalt. Ho kommer dit ho vil med å dra/ake seg framover... Ikke bekymr deg du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok helt normalt..datteren min har krabbet i litt over en uke no... går fortere og fortere for hver dag no...;) det skjer nok plutselig..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hun virket bekymret for det. Min har vært ganske tidlig ute med en del motoriske ting så langt, men å krabbe lærte han først for noen få dager siden. Og nå er han 8,5 mnd. Så lenge han kommer seg fram på en eller annen måte er sikkert gutten din fornøyd. Ville ikke stressa noe med det. Men man blir jo litt usikker når helsesøstrene sier så forskjellig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han krabber ikke ennå, bare åler seg framover!

 

Det er jo ikke alle babyer som krabber heller, sønnen til sambo gjorde ikke det! Synes jeg var rart sagt av den helsesøstra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gutten min kryper ikke fremover engang,bare bakover og rundt i ring. Men jeg er ikke bekymra :D Han liker heller ikke å rulle noe særlig...

Skjønner ikke hva helsesøsteren din snakker om... Nå er det til og med mer og mere vanlig å hoppe over krabbestadiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...